لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجه امریکا آزاد شدن ۵ قاچاقبر مواد مخدر در افغانستان را مایوس کننده خواند


نطاق وزارت خارجه ایالات متحده آزاد نمودن پنج قاچاقبر مواد مخدر را از زندان مایوس کننده خواند.

در جلسه خبری وزارت خارجه ایالات متحده امریکا زمانیکه از سخنگوی این وزارت در مورد واکنش آنها در رابطه به عفو پنج تن قاچاقچی مواد مخدر از سوی حامدکرزی رئیس جمهور افغانستان پرسش گردید، او در پاسخ گفت:

ما میبینیم که دولت افغانستان در راستای دستگیری، پیگرد قانونی و صدور حکم بالای قاچاق چیان شناخته شده ی مواد مخدر موفقیت ها ی قابل ملاحظه ای داشته است.

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا از طریق وزارت عدلیه آن کشور کمک ۶ میلیون دالری را برای انکشاف قوه اختصاصی عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در افغانستان که در ماه می سال ۲۰۰۵ ایجاد گردید تخصیص داده است.

این قوه اختصاصی مؤظف است تا قضایای قاچاقچیان رده های متوسط و بلند قاچاق و ترافیک مواد مخدر را تحت پیگرد قرار دهد.

اما این مایه ی تاسف است که قاچاق چیانی که موفقانه تحت پیگرد قرار گرفته و اتهام جرم بر آنها ثابت شده است، بعداً دوباره آزاد شده اند که این عمل اخیراً اتفاق افتاده است.

این اقدام دستاورد های کاری وزارت امور داخله و وزارت مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان را صدمه میزند.

در همین حال گزارشات واصله حاکی از صدور حکم محکمه بر یک قاچاقچی مواد مخدر در افغانستان میباشد.

گزارش میافزاید: طی جلسه علنی در محکمه اختصاصی جرایم مواد مخدر وزارت عدلیه افغانستان یک تن به اتهام رهبری یک گروپ ده نفری قاچاق مواد مخدر به ۲۰ سال حبس تنفیذی وپرداخت ۱۰ میلیون افغانی جریمه نقدی محکوم به مجازات گردید.

این فرد که هماهنگ کننده فعالیت یک گروه ۱۱ نفری قاچاق چیان میباشد سه ماه قبل از سوی مؤظفین مبارزه علیه مواد مخدر و نیرو های سرحدی ولایت هرات در غرب افغانستان دستگیر شد.

شایان یاد آوری است که کشت، قاچاق و ترافیک مواد مخدر در افغانستان پدیده ی است که دولت آن کشور و جامعه ی جهانی همواره از آن به صفت چالش عمده ی امنیتی نام برده اند و نگرانی های عمیق خویش را در رابطه به آن ابراز داشته اند.

XS
SM
MD
LG