لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات اوباما با رهبران نظامی در مورد افغانستان


براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در حالیکه موضوع اعزام عساکر اضافی را به افغانستان تحت غور قرار داده است، بروز جمعه با مقامات ارشد نظامی مشوره میکند.

آقای اوباما در قصر سفید با رئیس لوی درستیزهای قوای مسلح، رهبران نظامی از قوای هوائی، بحری و قوای پیادۀ بحریه ملاقات خواهد کرد.

جف مورل، یک سخنگوی وزارت دفاع میگوید این ملاقات در حالی رخ میدهد که رئیس جمهور به مرحلۀ نهائی عملیۀ اتخاذ تصمیم در مورد افغانستان رسیده است.

آقای اوباما طرق مختلف را در استراتیژی جنگ افغانستان تحت غور قرار داده است که شامل یک تقاضا از، ستنلی مکرستل، جنرال ارشد ایالات متحده در کشور در مورد اعزام ۴۰ هزار عسکر اضافی به افغانستان میباشد.

بروز جمعه، هلری کلنتن، وزیر خارجۀ ایالات متحده به شبکۀ تلویزیونی ای بی سی گفت که ایالات متحده در صدد تغیر در استراتیژی ضد شورش در افغانستان میباشد.

او گفت که واشنگتن میخواهد از تکرار طرز تقرب قدیمی جلوگیری نماید.

کلنتن همچنان گفت که ایالات متحده در جنگ افغانستان شکست نخورده، ولی اذعان نمود که طالبان جهش تازه یافته است.

کلنتن طی مصاحبۀ روز جمعه با شبکۀ تلویزیونی ان بی سی گفت حضور قوای ایالات متحده در افغانستان یک تعهد نا محدود و ختم نشدنی نمیباشد.

کلنتن، وزیر خارجه از پاکستان صحبت میکرد. او سفر دپلوماتیک سه روزۀ خود را به آن کشور تکمیل نمود.

قصر سفید اشاره کرده است که براک اوباما، رئیس جمهور تا بعد از تاریخ ۷ نومبر، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان منتظر خواهد بود تا تصمیم خود را برای اعزام عساکر اضافی به افغانستان اعلام نماید.

XS
SM
MD
LG