لینک های دسترسی

Breaking News

جسد یک عسکر مفقود شده ایالات متحده در افغانستان پیدا شد


ناتو می گوید آب بازان نظامی جسد یکی ازدو عسکر ایالات متحده راکه در افغانستان در هفته گذشته گم شده بودند، یافته اند.

ناتو دربیانیه یی بروزچهارشنبه گفت قوای افغان و بین المللی هنوز هم درجستجوی عسکر گم شده دیگر می باشد.

این دو عسکر شبه نظامی بروز چهارم نومبر در ولایت بادغیس، منطقه یی دوردست در سرحد ترکمنستان ناپدید شدند. عبدالجبار، معاون پولیس این ولایت گفت این دو عسکر زمانی ناپدید شدند که تلاش داشتند محموله های تدارکاتی پرتاب شده ازهوا را از داخل آب خارج نمایند.

درهمین حال، مقامات میگویند یک حمله کننده انتحاری با بم در منطقه شاه جوی ولایت زابل دو غیرنظامی را وقتی کشت که او مواد منفجره خود را در نزدیک عساکر ناتو منفجر ساخت.

یک بیانیه ناتو گفت تحقیق کنندگان درتلاش هستند که آیا پشتیبانی هوایی قوای دوست سبب تلافات چندین نفر در ولایت بادغیس در هفته گذشته شد یا نه. تورن جنرال قوای بحری ایالات متحده "جین کمپبیل" گفت مقامات از تلفات و زخمی ها طی این ماموریت اندوهگین هستند.

ناتو بروزسه شنبه گفت قوای بین المللی و پولیس افغان 250 تن مواد ساخت بم را در شهر قندهار – سنگر طالبان در جنوب افغانستان – کشف و ضبط کرده و 15 نفر را دستگیر کردند.

یک بیانیه ناتو گفت حمله روز یکشنبه بریک انبار در قندهار مقدار زیادی از ماده نیترات آمونیم، یک جزء اصلی برای ساخت مواد منفجره و 5000 قطعه دیگر برای بم سازی را به دام انداختند.

دگرمن تاد ویسیان، سخنگوی ناتو این حمله را یک موفقیت بزرگ برای پولیس ملی افغان دانست که این عملیات را رهبری می کردند. او گفت این کشف بدون شک زندگی بسیاری از مردم را نجات می دهد و قابلیت فزاینده قوای امنیتی افغان را نشان می دهد.

XS
SM
MD
LG