لینک های دسترسی

Breaking News

درخواست کرزی از طالبان برای آشتی


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواستار شد تا خلع سلاح نموده و با حکومت آشتی کند. آقای کرزی بروز جمعه در روز اول عید سعید اضحی، در خارج قصر ریاست جمهوری صحبت کرد.

او از کسانی که «برادران طالب» خطاب نمود و هر کس دیگری که علیۀ وطن دست بسلاح برده، خواستار شد تا بحکومت پیوسته و در قسمت بمیان آوردن صلح و رفاه کمک کنند.

این تقاضای آقای کرزی دو روز بعد ازان بعمل آمد که ملاعمر، رهبر طالبان بیانیه ای صادر نموده، مذاکرات را با رئیس جمهور رد کرده و از افغان ها تقاضا نمود تا علائق خود را از حکومت آقای کرزی قطع کنند.

آقای کرزی بروز جمعه به پیام عمر پاسخ داده گفت که دعوتنامۀ خود را به تندروان تا وقتی فسخ نخواهد کرد که افغانستان به صلح و ثبات نایل شود.

در عین زمان، یک سخنگو گفت که والی قندهار حین رفتن به مسجد برای ادای نماز عید، از یک سؤ قصد جان بسلامت برد.

موترهای حامل او هدف یک بم گزاری قرار گرفته بود.

این انفجار یک فرد پولیس را مجروح ساخته و شیشه های موترش را شکست.

همچنان بروز جمعه، قوای تحت رهبری ناتو گفت یک هلیکوپتر خارجی را که در جریان هفته در افغانستان سقوط کرده بود یافته است.

ناتو گفت این هلیکوپتر اجاره شده بود تا تدارکات را به قوای بین المللی انتقال بدهد، که در ولایت لوگر سقوط کرد.

واضح نیست که آیا درین سانحه تلفاتی رخ داده است یانه.

قصر سفید میگوید براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده شام سه شنبه، طی بیانیه ای در اکادمی نظامی وست پوینت در نیویارک استراتیژی خود را بارابطه به افغانستان، که از مدتی انتظار آن میرفت، اعلام خواهد کرد.

گزارش ها حاکیست که احتمال دارد آقای اوباما خواستار سوقیات حد اقل ۳۰ هزار عسکر دیگر امریکائی شود که به ۶۸ هزار عسکری بپیوندند، که هم اکنون در افغانستان هستند.

منشی عمومی ناتو بروز پنجشنبه گفت این حائز اهمیت حیاتی است که به تعقیب اعلامیۀ ایالات متحده مبنی بر اعزام عساکر، متحدین ناتو نیز اعلامیۀ مشابهی صادر کنند.

اندرز فو راسموسن در برلین به خبرنگاران گفت با اعضای ناتو تماس خواهد گرفت و فشار وارد خواهد کرد تا عساکر بیشتری فراهم نمایند.

XS
SM
MD
LG