لینک های دسترسی

Breaking News

حد اقل ۲۶ تندرو در خوست کشته شدند


مقامات در شرق افغانستان میگویند محافظین سرحدی بحمایت حملات هوائی قوای ائتلاف حد اقل ۲۶ تندرو را در نزدیک سرحد افغانستان کشته اند.

در جریان جنگ چند ساعته در ولایت خوست از قوای امنیتی افغانستان کسی کشته نشد.

قرار است براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده بروز سه شنبۀ هفتۀ جاری تصمیم خود را در مورد استراتیژی جدید برای افغانستان اعلام کند. انتظار میرود او تا ۳۵ هزار عسکر اضافی ایالات متحده را بمنطقه اعزام نماید.

روزنامۀ واشنگتن پوست بروز یکشنبه گزارش داد که که اولین دسته از عساکر اضافی که تا ۹۰۰۰ عسکر پیادۀ بحریه است به ولایت هلمند، سنگر طالبان فرستاده میشوند.

اعضای دیموکرات و جمهوریخواۀ کانگرس گفته اند که از ازدیاد عساکر طرفداری میکنند ولی بعضی ها در قسمت تعیین تقسیم اوقات برای حکومت افغانستان و طرح استراتیژی خروج ایالات متحده از جنگ نگرانی دارند.

جان کایل، سناتور جمهوریخواه، بروز یکشنبه در یک مصاحبۀ تلویزیونی گفت که از مباحثات علنی روی استراتیژی خروج طرفداری نمیکند زیرا چنین عملی اعتماد حکومات افغانستان و پاکستان را در مورد تعهد واشنگتن برای امحای تهدید شورشیان، کاهش میدهد.

ایڤن بای Evan Bayh، سناتور دیموکرات گفت از استراتیژی خروج طرفداری میکند زیرا این یکی از طرق حفظ فشار بر آن دو حکومت است تا کشورهای شان را با ثبات سازند.

بروز شنبه، گوردن برون، صدراعظم برتانیه تقسیم اوقاتی را برای حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان تعیین کرد که اقدامات کلیدی امنیتی و سیاسی را اعلام نماید.

آقای برون گفت از آقای کرزی میخواهد یک پلان باور کردنی تعلیم عساکر بیشتر افغانستان را تا تاریخ ۲۸ جنوری که برتانیه میزبان یک کنفرانس بین المللی برای افغانستان خواهد بود، ارائه نماید.

متحدین ناتو، قدرت های کلیدی جهان و همسایگان افغانستان درین کنفرانس لندن اشتراک خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG