لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت اعضای پارلمان امریکا با اعزام عساکر


چندین تن از اعضای جمهوری خواه و دیموکرات سنای امریکا، دیروز سه شنبه قبل از سخنرانی براک اوباما در مورد افغانستان سخنرانی نموده و گفتند آنها مخالف اعزام قوای اضافی به افغانستان اند؛ و اینکه کانگرس امکان این را باید داشته باشد که روی افزایش قوا رای گیری نماید.

درین بخش، جان میکین سناتور از حزب جمهوری خواه میگوید او خواهان اعزام قوای بیشتر است، ولی در مورد گزارش های نگران است که گفته اند براک اوباما ممکن است زمانی را برای ختم عملیات اردوی امریکا در افغانستان اعلام دارد.

گروهی از اعضای کانگرس امریکا وقت را ضایع نکرده و طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شام سه شنبه مخالفت خود را در مورد افزایش قوای علاوگی به افغانستان اظهار داشتند.

سناتور رسل فاینگولد از ایالات وینکانسن که در قسمت شمولیت در جنگ عراق پر صدا و بود، اکنون میگوید افزایش قوا به افغانستان اشتباه جدی بوده و این کار ممکن است پاکستان را بی ثبات تر سازد.

سناتور فاینگولد تهدید کرد که اگر ریس جمهور اوباما اعلام کند که یک تعداد زیاد قوا را به افغانستان اعزام خواهد کرد، کانگرس ممکن است در مورد اقدام نماید.

این اقدامات ممکن است شامل عدم تمویل قوای اضافی باشد، ممکن است قطعنامه تعیین وقت برای خروج قوا باشد، و چنانیکه در مورد عراق کار صورت گرفت، ممکن است راه های دیگر موجود نیز باشد. ولی از دید من برای جلوگیری از ارتکاب این جرم، همه راه موجوده را به پیش خواهیم گرفت.

چندین تن از اعضای دیگر کانگرس به شمول والتر جونز نماینده ایالت کرولینای شمالی گفت، یک تعدد زیاد مردم در هنگام رخصتیهای روز شکر گزاری نزد او آمده و مخالفت خود را در رابطه با شمولیت امریکا در جنگ افغانستان اظهار داشتند.

"بدون مبالغه یک تعداد نهایت زیاد مردم نزد من آمده بودند، و میگفتند که "آیا ما در افغانستان چه میخواهیم بکنیم؟ کشور خود ما چطور میشه؟ ما حتی جاده های شهر خود را ترمیم کرده نمی توانیم."

جیمز میکگاویرن، عضو کانگرس نماینده ایالت مسه چوسیتس گفت، اعزام ده ها هزار عسکر به افغانستان برای امریکا این را مشکل میسازد که خود را از مشکلات در آنجا آزاد سازد، و او گفت کانگرس درین قسمت باید نقش عمده داشته باشد.

"من خواهش دارم که قبل ازینکه قوای علاوگی به افغانستان فرستاده شود، کانگرس فرصتی دارد تا این مسله را بصورت مکمل مورد بحث قرار دهد و در مورد رای گیری نماید".

جان میکین، سناتور از حزب جمهوری خواه بروز سه شنبه نظر کاملا متفاوتی را اظهارنمود. او گفت او طرفدار اعزام قوای بیشتر به افغانستان است. میکین که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ رقیب براک اوباما بود همچنان در مورد گزارش های اظهار نگرانی نمود که میگویند اوباما ممکن است برای بیرون نمودن قوا از افغانستان زمانی را تعیین نماید.

"به نظر من وقت خروج باید نظر به اوضاع و شرایط تعیین گردد. راه شکست دادن دشمن، کشتن ارادۀ دشمن است، نه اعلام تاریخ خروج".

اعضای کانگرس امریکا برای سوال نمودن از مقامات بلند رتبه حکومت اوباما در مورد ستراتیژی جدید برای افغانستان بروز چهارشنبه و پنجشنبه در یک استماعیه در مجلس سنا و نمایندگان فرصتی خواهند داشت. رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده و هیلیری کلیتن، وزیر خارجه اینکشور در جمع گواهی دهندگان اند.

XS
SM
MD
LG