لینک های دسترسی

Breaking News

اقدامات تازه برای تامین امنیت شاهراه هرات ـ دلارام


با ایجاد چهار پوسته ی امنیتی و گماشتن حدود 100 سرباز آموزش دیده در این پوسته ها گفته می شود آرامش باردیگر به شاهراه هرات-دلارام بازگشته است.

شاهراه هرات دلارام طی چند سال گذشته از جمله خطرناک ترین شاهراه های افغانستان بوده است. این شاهراه از جمله راه های حیاتی افغانستان بوده وولایات غربی را از طریق جنوب به مرکز و شمال کشور متصل می نماید.

همه ساله موارد زیادی از قطااالطریقی، قتل، اختطاف و حمله بر کاروان های عساکر ناتو و افغان در این مسیر صورت می گیرد. اما اکنون مامورین زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان می گویند امنیت بیش از 90 فیصد این شاهراه تامین شده است.

عبدالروف احمدی سخنگوی زون ساحوی پولیس در غرب کشور می گوید به دنبال شکایات مکرر مردم و راننده گان این مسیر اخیرا چهار پوسته امنیتی در این مسیر ایجاد گردیده و بیش از صد تن از سربازان آموزش دیده برای تامین امنیت این شاهراه گماشته شده اند.

بگفته عبدالروف احمدی،سخنگوی زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان زون ساحوی پولیس به علاوه این تعدادی گشت سیار نیز در این مسیر در حال تردد و کنترل وضعیت امنیتی آن هستند.

مامورین امنیتی به مردم اطمینان می دهند که پس از این می توانند با آرامش کامل در این مسیر سفر نمایند. طی دوسال گذشته بارها راننده گان وسایط نقلیه مسافربری و باربری این مسیر در اعتراض به ناامن بودن شاهراه هرات-دلارام و مواردی همچون اخاذی پوسته های امنیتی از راننده گان و مسافرین اقدام به اعتصاب نموده وخواهان برقراری امنیت در این مسیر شدند.

گفته می شود این شاهراه یکی از مسیر های استراتژیک برای اکمالات گروه طالبان نیز می باشد. کارشناسان مسایل امنیتی می گویند گروه طالبان در گذشته با نا امن کردن این مسیر، آن را برای نقل و انتقالات سلاح و مواد مخدر مهیا ساخته بودند. اما این که افراض چهار پوسته ی امنیتی جدید چقدر می توانددر آوردن امنیت به این شاهراه کمک کند، مسله ی ست که نیاز به گذشت زمان دارد.

XS
SM
MD
LG