لینک های دسترسی

Breaking News

یک تن از عاملین سازمان دهی حملات انتحاری و ترور در ولایت هرات بازداشت شد


یک تن از عاملان اصلی سازمان دهی حملات انتحاری و ترور در ولایت هرات بازداشت شد.

مامورین اردوی ملی در غرب افغانستان میگویند، یک تن از قوماندانان برجسته طالبان را درجریان یک عملیات در مربوطات ولسوالی شیندند هرات کشته اند.

به گفته این مامورین شب گذشته در جریان عملیات نیروهای اردو در منطقه زیر کو ولسوالی شیندند عبدالخالق یک تن از فرماندهان برجسته گروه طالبان بقتل رسیده است.

دگروال زین الدین قوماندان قطعه ی کوماندوی اردوی ملی در غرب افغانستان می گوید در این عملیات نیروهای ایتلاف نیز همکاری نمودند.

به گفته دگروال زین الدین این قوماندان طالبان در اکثر ناامنی های منطقه زیرکوه شیندند دست داشته است.

در عین زمان مامورین زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان می گویند یک تن از عاملین اصلی سازماندهی حملات انتحاری و ترور شخصیت های دولتی را از مربوطات ولسوالی انجیل هرات دستگیر کرده اند.

مامورین فرد دستگیر شده را به خبرنگاران نشان دادند. این فرد ملاعیسا نام دارد و گفته می شود اکثر حملات انتحاری را سازماندهی می نموده است.

جنرال اکرام الدین یاور قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور می گوید ملا عیسی برادر مولوی رمضان از قوماندانان برجسته مخالف دولت در ولسوالی گذره این ولایت است که به گفته مامورین در ساخت بمب ها و سازماندهی حملات انتحاری دست داشته است.

مامورین میگویند طرح دستگیری این فرد را از یک سال بدینسو دنبال کرده اند تا بالاخره موفق به دستگیری او شدند. ملا عیسی همچنین متهم است که قوماندان امنیه ولسوالی گذره را نیز ترور کرده است.

مامورین زون ساحوی پولیس می گویند شواهدی در مورد ارتباط ملاعیسی با طالبان خارجی و القاعده نیز موجود است که در دست بررسی ست.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

در حالی مامورین زون ساحوی پولیس موفق به دستگیری یک تن از عاملان راه اندازی حملات انتحاری در هرات شده اند که از چند روز بدینسو شایعه وارد شدن حداقل ۷ انتحار کننده به هرات دراین ولایت پخش گردیده و باعث نگرانی شدید مردم شده است.

XS
SM
MD
LG