لینک های دسترسی

Breaking News

عذر خواهی ناتو از کشتار افراد ملکی در افغانستان


عذر خواهی ناتو از کشتار افراد ملکی در افغانستان
عذر خواهی ناتو از کشتار افراد ملکی در افغانستان
<!-- IMAGE -->

ناتو برای مرگ چهار شهروند ملکی افغان که از اثر گلوله باری عساکر بین المللی از پادر آمدند، عذر خواهی نموده میگوید، گزارشات آنها دال بر شورشی بودن افراد مقتول، نادرست بوده است.

عساکر ناتو شامگاه روز دو شنبه بر این واسطۀ نقلیه در ولایت خوست زمانی گلوله باری نمودند که میخواست به سوی کاروان آنها نزدیک شود.

ناتو بروز سه شنبه گفت که این واسطه که به صوب کاروان آنها سرعت میگرفت، به هشدار های امنیتی و فیر های اخطاریه اعتنا نکرد. تا اینکه عساکر مجبور شدند در تلاش برای جلوگیر از انفجار آن در میان کاروان وسایط نظامی، چندین گلوله را مستقیماً بالای این موتر فیر نمایند.

این گلوله باری موجب هلاکت چهار فرد ملکی غیر مسلح گردید.

این گلوله باری چشمان اعضای فامیل قربانیان را به گریه در آورد که میگویند، هر چهار تن آنها نوجوانانی بودند که از یک مسابقۀ والیبال به صوب منزل شان در حرکت بودند.

یک بیانیۀ ناتو بروز چهار شنبه گفت که دگرمن تاد ویسیان سخنگوی ناتو در کابل، آن دو قربانی را شورشیان خطاب نمود، بخاطری که نشان انگشت آنها با مدارک حاصله از فعالیت های شورش گرایانۀ قبلی مطابقت داشت. اما ناتو میگوید، که وجود همچو شواهدی در میان مدارک آنها، بدین معنی نیست که آن دو تندرو بوده اند.

ناتو همچنان گفت که مربیون به سرتاسر افغانستان اعزام خواهد گردید تا با استفاده از تجارب قبلی و رویداد هایی که منجر به تلفات افراد ملکی گردید، به سربازان رهنمود های محاربوی را تفهیم نمایند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان این حمله را محکوم نموده و دستور تحقیقات در این مورد را صادر نمود. او از قوای بین المللی در افغانستان خواست تا از تلفات افراد ملکی اجتناب نمایند.

XS
SM
MD
LG