لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب در افریقای جنوبی موجب مرگ نزدیک به ۶۰ نفر شد


بخشی از ویرانی‌های ناشی از بارندگی‌های شدید و سیلاب در ولایت کوازولو-ناتال افریقای جنوبی
بخشی از ویرانی‌های ناشی از بارندگی‌های شدید و سیلاب در ولایت کوازولو-ناتال افریقای جنوبی

مقام‌های افریقای جنوبی روز سه شنبه ۱۲ اپریل (۲۳ حمل) گفتند که در اثر بارندگی‌های شدید توام با سیلاب و لغزش زمین دست‌کم، ۵۹ نفر در ولایت کوازولو-ناتال آن کشور جان باخته اند.

مقام‌های محلی با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که بسیاری از قربانیان— ۴۵ نفر — در ایستگاه مترو دوربان واقع در منطقهٔ "اثکونی" جان باختند و بیش از ۱۴ نفر دیگر در ولسوالی ایلمبی، جان‌های‌شان را از دست دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس،‌ ادارهٔ‌ هوا شناسی افریقای جنوبی همچنین پیش‌بینی کرده است که بارندگی‌های شدید توام با سیلاب‌های گسترده سه شنبه شب به وقت محل در آن کشور همچنین ادامه خواهد یافت.

بر اساس این اعلامیه، این فاجعهٔ ویرانی زیادی و خسارات هنگفتی به زندگی و زیربناها از مناطق روستایی گرفته تا شهر‌ها و مناطق متمول نشین وارد کرده است.

سیریل رامافوزا،‌ رییس جمهور افریقای جنوبی، قرار است از مناطق آسیب دیده دیدن کند. او در واکنش به تلفات ناشی از این آفات طبیعی گفته است: "این تلفات غم‌انگیز قدرت طبیعت است و این وضعیت نیاز به واکنش موثر حکومت دارد."

بارندگی‌ها و سیلاب‌ها همچنین موجب مسدود شدن شاهراه‌ها شده و پل‌ها، موتر‌ها و خانه‌ها را از بین برده است. این بارندگی‌ها و سیلاب بیش از ۱۴۰ مکتب را نیز متاثر کرده است.

به گفتهٔ مقام‌های محلی، بیش از ۲۰۰۰ منزل رهایشی و ۴۰۰۰ خانۀ غیر پلانی یا خارج از نقشه در ولایت کوازولو‌-ناتال آسیب دیده است.

ادارهٔ مدیریت حوادث ولایت کوازولو‌-ناتال از مردم مناطق آسیب دیده خواسته است تا در منازل ‌شان باقی بمانند و از مردمی که در مناطق کم ارتفاع زندگی می‌کنند،‌ خواسته است تا به مناطق مرتفع پناه ببرند.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان بارندگی‌های شدید و سیلاب، چور و چپاول نیز در این ولایت صورت گرفته است. خبرگزاری فرانس‌پرس به استناد تصاویر تلویزیونی گزارش داده است که مردم در جریان بارندگی کانتینر‌ها و گدام‌ها را‌ چور و چپاول کردند.

بخش‌های جنوب افریقای جنوبی که صنعتی‌ترین کشور در قارهٔ افریقا به شمار می‌رود، بیشتر از تغییرات اقلیمی متاثر شده است و بارندگی‌های پیهم موسمی در این کشور همواره در حال بدتر شدن است.

سیلاب‌های شدید در اپریل ۲۰۱۹ میلادی نیز موجب مرگ حدود ۷۰ نفر در افریقای جنوبی شده بود.

XS
SM
MD
LG