لینک های دسترسی

Breaking News

دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان از فعالیت‌های مرتبط به فوتبال منع شد


علی رضا آقازاده
علی رضا آقازاده

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، علی رضا آقازاده دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را برای مدت پنچ سال از شرکت در فعالیت‌های مرتبط به فوتبال منع کرده است.

پس از ادعاهای شماری از اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان در مورد بدرفتاری جنسی با آنان، این دومین مقام پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان است که از فعالیت‌های مرتبط به فوتبال منع می‌شود.

پیش از این، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را در میانه‌های ماه جوزا از هرگونه فعالیت‌ مرتبط به فوتبال منع قرار داد و او را بیش از یک میلیون دالر امریکایی جریمه کرد.

فیفا روز جمعه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که علی رضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان در زمان ماموریت‌اش از بدرفتاری‌های جنسی آگاهی داشته اما در برابر آن اقدام نکرده است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرده که این عضو پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، مواد ۱۷ و ۲۳ مقررات اخلاقی این فدراسیون را در زمینۀ سؤاستفاده از موقف کاری‌اش نقض کرده است.

این فدراسیون، افزون بر ممنوع قراردادن علی رضا آقازاده از فعالیت‌های مرتبط به فوتبال برای پنج سال، او را ۱۰ هزار دالر امریکایی جریمه نقدی کرده است.

لوی سارنوالی افغانستان پس از بررسی‌هایش دربارۀ ادعاهای برخی از اعضای تیم فوتبال زنان گفت که حکم بازداشت کرام‌الدین کریم صادر شده و از وزارت داخله خواسته است که وی را بازداشت و به برای تحقیق به سارنوالی حاضر کند.

اما با انکه چندین ماه از این موضوع می‌گذرد تا اکنون وزارت داخله افغانستان نتوانسته است که این مقام پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به سارنوالی حاضر کند.

XS
SM
MD
LG