لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های افغان: مراکز داعش در زابل بمبارد شد


مقام‌ها گفته اند که حملات هوایی تا زمان نابودی کامل داعش در زابل ادامه خواهد یافت
مقام‌ها گفته اند که حملات هوایی تا زمان نابودی کامل داعش در زابل ادامه خواهد یافت

مقام‌های امنیتی افغان گفته اند که مراکز گروه دولت اسلامی یا داعش را در ولایت زابل بمبارد کرده اند که در نتیجه ۲۱ جنگجوی آن گروه کشته و هفت تندرو دیگر به شمول یک فرمانده محلی داعش زخمی شده اند.

دگروال گل محمد درستیزوال لوای دوم قول اردوی ۲۰۵ اردوی ملی افغان گفت که حملات هوایی زمانی ادامه خواهد یافت که جنگجویان داعش در زابل به کلی از بین بروند.

این افسر اردوی ملی افغانستان افزود که به سلسلۀ عملیات شفق، صبح یک شنبه نیز مواضع داعش در ولسوالی دایچوپان ولایت زابل آماج حملات قرار گرفت.

منشی شورای ولایتی زابل نیز موجودیت جنگجویان داعش را در این ولایت تایید‌ کرده از حکومت می‌خواهد که برای ریشه کن ساختن آنان باید اقدام جدی کند.

عمر خان، منشی شورای ولایتی زابل، به صدای امریکا گفت "جنگجویان داعش، القاعده و سایر تندروان خارجی در چهار ولسوالی شمالی زابل جمع شده اند که می توانند خطر جدی را متوجه ولایت‌های شمالی و جنوبی افغانستان کنند."

به گفتۀ ساکنان محلی ولایت زابل در شماری از ولسوالی های شمالی این ولایت به ویژه خاک افغان و دایچوپان، جنگجویان داعش مراکز خود را ایجاد کرده اند.

خاک افغان یکی از ولسوالی‌هایی است که از ۱۳ سال به اینسو زیر حاکمیت دولت نبوده و تندروان در آن حضور فعال دارند، تا جاییکه این ولسوالی سال گذشته شاهد درگیری خونین میان طالبان و داعش بود.

مقام‌های افغان تا کنون موجودیت مراکز داعش را در ولایت‌های شرقی افغانستان به ویژه ننگرهار تایید کرده بودند و این نخستین باری است که مقام‌های محلی از ایجاد مراکز این گروه در زابل خبر می‌دهند.

XS
SM
MD
LG