لینک های دسترسی

Breaking News

هفتاد پوليس در فارياب از محاصرۀ طالبان بیرون شدند


پولیس در فارياب می گویند كه اين نيرو ها امروز در جريان يك عمليات نظامي از محاصر بیرون شدند.
پولیس در فارياب می گویند كه اين نيرو ها امروز در جريان يك عمليات نظامي از محاصر بیرون شدند.

سيدآقا اندرابي قوماندان امنیه فارياب در صحبت با خبرنگاران گفت كه اين نيرو ها امروز در جريان يك عمليات نظامي از محاصر بیرون شدند.

قوماندان امنیه فارياب نيز گفته است كه در جريان عمليات نظامي كه در ولسوالي‌هاي المار و قيصار اين ولايت از چند روز به اين سو جريان دارد تا هنوز ٣٠ روستا از وجود مخالفین مسلح پاك سازي گرديده است.

در همين حال براساس اطلاعات پوليس فارياب در جریان عملیات پاک سازی در ولسوالی قیصار این ولایت ۱۴ تن از طالبان کشته شده و دست کم ۱۷ تن دیگ زخم برداشته است.

پولیس فاریاب می‌گوید که این عملیات در روستاهای ارکلیک، طوی مست، زعفرانیه، بیدک و خواجه زیارتگاه ولسوالی قیصار روز گذشته آغاز گردیده بود.

بر بنیاد خبرنامۀ پولیس فاریاب، در جریان این عملیات مولوی نورالله، شیخ ندا پاکستانی و طاهر پهلوان که تابعیت ازبکستان را داشت، نیز به هلاکت رسیده اند.

بر اساس اطلاعات پولیس فاریاب این افراد به عنوان مشاور برای هماهنگی افراد گروه طالبان در ولسوالی قیصار فاریاب فعالیت داشت. در این حال وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرده است که که مولوی نورالله و طاهر پهلوان نقش مهمی در ناامن ساختن ولسوالی قیصار و مناطق همجوار آن را داشتند.

با این حال گروه طالبان در پیوند به کشته شدن افراد شان هنوز به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

ولایت فاریاب در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن است که در کنار طالبان افغان، جنگجویان پاکستانی، ازبکستانی و چچنی نیز در برخی موارد در میدان‌های جنگ دیده شده اند.

XS
SM
MD
LG