لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت ملی: طالبان زمینۀ چور را فراهم می‌کنند


به دنبال تخریب و حریق تاسیسات دولتی در ولسوالی نرخ میدان وردک به دست جنگجویان طالبان، شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که آن گروه برای چپاول زمینه‌سازی می‌کند.

رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) در صفحۀ تویترش نگاشته است که طالبان تمام تمرکز شان را بر جنگ مبذول کرده اند.

آقای اندر افزود: "طالبان با تمام توان تلاش می‌کنند که برخی ساحات را زیر نام تصرف، تخریب کنند، مردم را به آوارگی مجبور سازند، نظم عامه را اخلال و زمینۀ چپاول را فراهم کنند."

به باور آقای اندر، طالبان با فشار بر اهداف غیرنظامی و مردمی می‌خواهند که خود را قوی نشان دهند و بدروزی مردم را به دوش حکومت بیندازند.

همچنان سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که طالبان از لحاظ ایدیولوژی و اقتصادی با گروپ‌های تروریستی ارتباط دارند و "قطع روابط واقعی شان دشوار است."

آقای اندر از حضور جنگجویان خارجی در صف طالبان خبر داده و گفته است که این جنگجویان عملاً در جنگ دخیل اند و به همین دلیل توافق‌نامۀ دوحه میان امریکا و طالبان بازنگری شد.

پیش از این احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود که طالبان ۲۰ گروه تروریستی را در افغانستان رهبری می‌کنند.

آقای سراج افزود که بدون همکاری طالبان هیچ گروه تروریستی نمی‌تواند در افغانستان فعالیت کند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG