لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان صد زندانی طالبان را رها کرد


حکومت افغانستان صد زندانی طالبان را پس از گرفتن تعهد از اینکه دیگر آنان به صفوف جنگ بر نمی‌گردند، از بند رها کرده است.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که این صد زندانی بر اساس فرمان رییس جمهور محمد اشرف غنی و با درنظر داشت سن، مدت باقیماندۀ حبس و وضعیت صحی شان آزاد شده است.

آقای فیصل روز چهارشنبه هشتم اپریل (۲۰ حمل) گفت: "دفتر طالبان در قطر تعهد کرده و به این زندانیان سوگند داده است که دیگر به جنگ برنگردند".

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که این صد تن شامل فهرستی است که تیم تخنیکی طالبان آن را تهیه کرده بود.

رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان و رهایی ۱۰۰۰ زندانی حکومت از قید طالبان، در توافقنامۀ صلح امریکا – طالبان آمده است که به تاریخ ۲۹ فبروری میان زلمی خلیلزاد، نمایندهٔ ویژه ایالات متحده برای مصالحهٔ افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان در قطر امضا شد.

پس از امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان، برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی ده روز تعیین شده بود، اما به دلیل اختلاف جدی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان در مورد چگونگی رهایی زندانیان، مذاکرات صلح میان دو طرف آغاز نشد.

پیش از این گروه طالبان ادعا کرده بودند که حکومت افغانستان قصداً روند رهایی زندانیان را به تعویق انداخته است. آن گروه هشدار داده بود که هر چه زودتر تیم تخنیکی خود را که برای بحث در مورد رهایی زندانیان به کابل اعزام شده بود، فراخواهد خواند.

XS
SM
MD
LG