لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات ننگرهار:داعش در کوت زنان را نه ربوده است


مقامات درننگرهار می گویند که گروه داعش در سه روزدرگیری ها با نیروهای امنیتی افغان در کوت این ولایت تلفات سنگین را متقبل شده اند.
مقامات درننگرهار می گویند که گروه داعش در سه روزدرگیری ها با نیروهای امنیتی افغان در کوت این ولایت تلفات سنگین را متقبل شده اند.

مقامات ولایت ننگرهار گفته اند که در میدان جنگ، گروه داعش تلفات سنگین جانی را متحمل شده است و گزارش‌های مبنی بر روبوده‌شدن زنان و کودکان از سوی داعش را در ولسوالی کوت این ولایت رد می‌کنند.

سلیم‌خان کندزی، والی ننگرهار که دیشب در یک نشست خبری مشترک با قوماندان امنیه و رئیس امنیت ملی آن ولایت، صحبت می‌کرد، گفت در نبرد دو روزۀ ولسوالی کوت، ۱۳۵ فرد وابسته به گروه داعش کشته و شمار زیادی هم زخمی شده اند.

او گفت در این جنگ ده سرباز امنیتی افغان و دو فرد ملکی نیز جان باخته اند.

والی ننگرهار افزود که هنگام شدت جنگ شماری زیادی از اعضای خانواده به شمول کودکان و زنان، ناپدید شده بودند و مردم فکر کردند که داعش آنان را با خود برده اند؛ در حالی که بعداً معلوم شد این زنان و کودکان با سایر نزدیکان شان به مناطق امن رفته اند.

در این نشست خبری بریدجنرال دادمحمد حریفی رئیس امنیت ملی ننگرهار گفت که گروه داعش جنگ ولسوالی کوت را تحت رهبری فردی موسوم به سعد امارتی با حدود شش صد جنگجو آغاز کرده است.

او گفت که تا کنون در درگیری‌های دو روزه، خطاب و کامران دو قوماندان مهم داعشی نیز به هلاکت رسیده اند.

حریفی افزود که دو صد پولیس محلی جدید مجهز با اسلحۀ سنگین در ولسوالی کوت جابه‌جا می‌شوند تا با داعش مقابله کنند.

هرچند مقامات حکومتی گفته اند که در حال حاضر میدان جنگ در ولسوالی کوت آرام است؛ اما عملیات نظامیان حکومتی هنوز هم جریان دارد.

هنوز گروه داعش این خبر را رد یا تأیید نکرده است.

جنگ ولسوالی کوت وارد سومین روز خود شده است، وضعیت خطرناک است و صدها خانواده منطقه را ترک کرده اند و این روند ادامه دارد.

حملات هوایی

وزارت داخلۀ افغانستان امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان عملیاتی را به هدف سرکوب گروه داعش در مربوطات ولسوالی کوت ولایت ننگرهار راه اندازی کرده اند که در نتیجه این عملیات، تلفات سنگینی بر این گروه تروریستی وارد شده است.

بر اساس یک خبر تازۀ دفتر مطبوعاتی وزارت داخله افغانستان، در تازه‌ترین حملات هوایی بر مواضع مخالفین در ولسوالی‌های کوت و خوگیانی ننگرهار، ده‌ها داعشی و طالب مسلح به هلاکت رسیده اند.

خبرنامۀ وزارت داخله گفته است که دیشب در نتیجۀ بمباران هلیکوپترهای حکومتی و درگیری، هژده عضو داعش کشته و 22 تن هم زخمی شدند.

هم‌چنان در منطقۀ وزیر ولسوالی خوگیانی نیز حملۀ هوایی انجام شده است که در نتیجه قوماندان خالد با پنج طالب مسلح دیگر کشته و دو تن هم زخمی شده اند.

طالبان و گروه داعش هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG