لینک های دسترسی

Breaking News

نشست سه روزه در بارۀ صلح افغانستان در قطر برگزار می‌شود


وزارت دولت افغانستان در امور صلح می‌گوید که قرار است نشست سه روزه پیرامون صلح افغانستان به میزبانی قطر و همکاری سازمان ملل متحد و ایالات متحدۀ امریکا در دوحه برگزار شود.

نجیبه انوری، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) به خبرنگاران گفت که این نشست فردا آغاز می‌شود و تا سه روز ادامه خواهد یافت.

خانم انوری افزود که در این نشست به نمایندگی حکومت افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و سید سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح اشتراک خواهند کرد.

گفته می‌شود که در این نشست نمایندگان گروه طالبان نیز اشتراک خواهند داشت.

سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح افزود: "این نشست به هدف هماهنگی با کشورهای دخیل در روند صلح افغانستان، تسریع مذاکرات صلح و توقف خشونت‌های جاری در کشور برگزار می‌شود."

این در حالی است که با تشدید حملات طالبان در اکثر ولایات افغانستان، روند صلح این کشور با "بن‌بست" مواجه شده و از چند هفته به این‌سو، هیات‌های دو طرف با هم دیدار نداشته اند.

آخرین نشست هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان که در آن عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی و برخی از چهره‌های سیاسی افغان و نمایندگان گروه طالبان اشتراک داشتند، به تاریخ ۱۷ و ۱۸ جولای در قطر برگزار شد.

هیات‌های دو طرف در پایان این نشست با نشر اعلامیه‌ای مشترک گفتند که بر تسریع و تداوم مذاکرات توافق کرده اند.

دو طرف همچنین تعهد کرده بودند که از تخریب زیربنا‌ها و وارد شدن تلفات به غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند.

XS
SM
MD
LG