لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان همزمان با طالبان و پاکستان صلح را دنبال می‌کند


رئیس جمهور افغانستان گفته است که به پاکستان مربوط است که آیا در همکاری مثبت منطقوی ملحق می گردد و یا خیر
رئیس جمهور افغانستان گفته است که به پاکستان مربوط است که آیا در همکاری مثبت منطقوی ملحق می گردد و یا خیر

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که مذاکرات صلح افغانستان در دو بعد؛ مذاکرات با پاکستان و مذاکرات بین الافغانی با طالبان متمرکز می باشد.

آقای غنی در دیدار با خیریت عمروف رئیس کمیتۀ تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که افغانستان همواره باب مذاکرات را باز گذاشته است و به گفتۀ وی اکنون تصمیم به دست پاکستان است که آیا در همکاری مثبت منطقوی ملحق می گردد و یا خیر.

رئیس جمهور غنی گفت "بعد دیگر، صلح حکومت افغانستان با طالبان است که از طریق مذاکرات بین الافغانی انجام می پذیرد و در گذشته مذاکرات بین الافغانی نتیجه بخش بوده است...طالبان باید عملکردهای هراس افگنانۀ شان را پایان دهند، زیرا عملکرد های آنان باعث فعالیت سایر گروه های تروریستی نیز می شود".

بر اساس خبرنامۀ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار آقای غنی گفته استا که پس از اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا، تغییرات در منطقه ایجاد شده است و باید همه کشورهای منطقه از فرصت های به وجود آمده برای تامین رفاه و امنیت منطقوی، به گونۀ موثر استفاده نمایند.

این در حالی است که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان در دیدار با این مقام ملل متحد از وی خواسته است که رهبران طالبان به شمول ملا هبت‌الله رهبر آن گروه را شامل فهرست سیاه دهشت افگنان کند.

مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و شورشیان طالب از دوسال به اینسو متوقف شده و هر دو طرف در این اواخر جنگ و نبرد مسلحانه را شدت بخشیده اند.

XS
SM
MD
LG