لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان در غزنی و خوست؛ ۱۵ نظامی افغان کشته شدند


مقام‌های محلی در ولایت‌های غزنی و خوست گفته اند که در نتیجۀ حملات طالبان بر پوسته‌های امنیتی تلفاتی به نظامیان افغان وارد شده است.

احمد خان سیرت، سخنگوی پولیس غزنی امروز پنجشنبه ۱۹ نومبر (۲۹ عقرب) به صدای امریکا گفت که طالبان ناوقت شب گذشته بر مرکز نظامی تاسنگ در ولسوالی ده‌یک آن ولایت حملات گسترده را انجام دادند که با رسیدن نیروهای کمکی عقب زده شد.

آقای سیرت گفت که در این درگیری دو سرباز افغان جان باخته و سه سرباز دیگر زخمی شده اند. او همچنین ادعا کرد که در این حمله به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

اما بازمحمد همت، رییس شفاخانه ولایتی غزنی به صدای امریکا گفت که اجساد ۱۱ نظامی افغان و سه زخمی این نیروها از ولسوالی ده‌یک، به آن شفاخانه منتقل شده است.

همچنان سخنگوی پولیس غزنی گفت که نظامیان افغان دو موتر بم‌گذاری‌شدۀ طالبان را قبل از رسیدن به هدف در ولسوالی گیلان منهدم کردند.

به گفتۀ آقای سیرت، طالبان می‌خواستند که با استفاده از این موترها مرکز نظامی بند نظرخان و یک پوستۀ امنیتی را هدف قرار دهند.

از سویی هم، یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که دیشب چهار سرباز اردوی افغانستان در خوست کشته و دو سرباز دیگر شدند.

این رویداد دیشب پس از آن به وقوع پیوسته است که طالبان بر پوستۀ اردو در ولسوالی صبری خوست حمله کردند.

دفتر مطبوعاتی لوای اول پیاده اردو در خوست، این حمله را تایید کرد؛ اما در مورد تلفات آن چیزی نگفت.

طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته اند.

XS
SM
MD
LG