لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: طالبان چهار مرکب‌ را کشتند و یک زن را با خود بردند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

گروه طالبان در ولسوالی چهارسدۀ ولایت غور یک زن را با دور فرزند ۱۰ و ۱۲ ساله اش، به اتهام انتقال مواد غذایی به ساحۀ تحت کنترول دولت افغانستان با خود برده و چهار مرکب اورا که مواد غذایی را انتقال می‌داد، به ضرب گلوله کشتند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی ولایت غور با تایید این خبر به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان از پنج سال به اینسو قریه من ولسوالی چهارسده را در محاصره دارند و اجازه نمی‌دهند مواد غذایی به آن وارد شود.

او گفت: " به تاریخ دهم دلو (۳۰ جنوری) این زن پس از دیدار با اقارب اش در ساحۀ تحت کنترول طالبان، مواد غذایی را بر چهار مرکب بار کرده بود تا به خانوادۀ خود و برخی از همسایه هایش به ساحۀ تحت محاصره طالبان ببرد، اما طالبان پس از پافشاری این زن بر انتقال مواد، هر چهار مرکب را کشته و او را با دو فرزندش با خود برده اند."

آقای خطیبی گفت که سرنوشت این زن و فزرندان او تا حال نامعلوم است و دسترسی نیروهای امنیتی نیز به این ساحه امکان‌پذیر نیست زیرا در تمام ولسوالی فقط یک قریه در کنترول دولت قرار دارد.

سخنگوی والی غور به صدای امریکا گفت که باشندگان قریه من ولسوالی چهارسده همه در مقابل گروه طالبان سلاح برداشته و مانند گروه‌های دفاع خودی در کنار نیروهای امنیتی در مقابل طالبان از خود دفاع می‌کنند.

او افزود که در حال حاضر شمار اندکی از باشندگان در این ولسوالی باقی مانده اند و حکومت از طریق هوا برخی از مواد غذایی را به این ساحه انتقال می‌دهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:48 0:00
XS
SM
MD
LG