لینک های دسترسی

Breaking News

اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در مورد افغانستان


یک هئیت بلند رتبه به ریاست حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، به هدف شرکت در شصت و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنان شرکت در نشست های متعددی که قرار است در حاشیه این اجلاس در مورد مسایل افغانستان میان کشور های بریتانیا، پاکستان و افغانستان برگزار شود عازم نیویارک شد.

مقامات وزارت خارجه افغانستان میگویند که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که به تاریخ 26 ماه جاری برگزار میشود، در نشست های جداگانه با مقامات بریتانیایی و پاکستانی در رابطه به تقویت همکاری های دوجانبه و مبارزه با تروریزم مذاکره کند.

فرامرز تمنا معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به روز یک شنبه در صحبت با رسانه ها در مورد این نشست ها چنین معلومات داد.
"یکی اجلاس سه جانبه میان روسایی حکومت های افغانستان، پاکستان و بریتانیا به تاریخ ۲۶ سیپتمر در نیویارک دایر میشود، اجلاس دیگر سه جانبه است میان افغانستان، پاکستان و امریکا که معین نان وزارت خانهای خارجه سه کشور در آن حضور خواهند داشت، در هردو جلسه پیرامون موضوعات مربوط به امنیت افغانستان، آینده پروسه صلح، تقویت روابط سه جانبه به ویژه در عرصه های مبارزه با تروریزم و افراط گرایی مطرح خواهد شد."

بر اساس معلومات وزارت خارجه، تاثیرات منفی حملات راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان یکی از مسایلی است که در این دونشست مطرح خواهد شد.

سایر پیشرفت ها
حکومت افغانستان در عرصه همکاری های اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی و تحکیم روابط با چین نیز اسناد تازهء را به روز شنبه در کابل به امضا رسانید.
وزارت خارجه افغانستان میگوید که کمک به منظور تجهیز و آموزش پولیس افغانستان، آموزش به سه صد تن از افسران نظامی افغان از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۶، همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با تروریزم و افراط گرایی، سرمایه گذاری در بخش معادن، زراعت، انکشاف انرژی و سایر عرصه های اقتصادی شامل توافقاتی میباشد که میان چین و افغانستان صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG