لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم از 'مخالفین مسلح' خواست مانع ثبت نام رای‌دهندگان نشوند


دوستم گفته است که ریشۀ طالبان را از شمال بر می چیند
دوستم گفته است که ریشۀ طالبان را از شمال بر می چیند

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور افغانستان از مخالفین مسلح خواست اجازه دهند مردم برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کنند.

آقای دوستم گفت: "از مخالفین مسلح کشور نیز می‌خواهم تا در راه تحقق این پروسه ملی (انتخابات) موانع ایجاد نکنند و بگذارند تا مردم در این روند ملی سهیم گردند".

آقای دوستم همچنان از عالمای دین، نهادهای جامعه مدنی و شوراهای اجتماعی زنان نیز خواسته است که برای آگاهی‌دهی از ثبت نام و اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری دست به کار شوند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز شنبه پروسه ثبت نام "تقویتی" رای‌دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری را در تمامی ولایت‌ها آغاز کرد و قرار است این روند تا هشتم ماه سرطان ادامه یابد.

این در حالی است که طالبان در جریان انتخابات های گذشته مردم را اشتراک در انتخابات منع کرده و انگشتان شماری از رای دهندگان را نیز قطع کرده بودند.

سال گذشته، گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای پیشنهاد محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان را در مورد اشتراک آن گروه در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی رد کرده و از مردم نیز خواسته بودند در انتخابات اشتراک نکنند.

XS
SM
MD
LG