لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی‌ها از بابت تداوم فساد در ارگان های امنیتی افغانستان


دیدبان شفافیت افغانستان میگوید که هنوز هم شبکه های فساد از نهادهای امنیتی أفغانستان برچیده نشده اند. شماری از آگاهان نظامی نیز با انتقاد از وجود فساد در نهاد های امنیتی میگویند که این پدیده سبب افزایـش تلفات سربازان افغان شده است.

در نشست سران ناتو تعهد شده بود که این پیمان به کمک هایش با نظامیان افغانستان ادامه میدهد، اما مشروط بر این که حکومت افغانستان، در نهادهای امنیتی اش اصلاحات بیاورد و دامنه فساد را برچیند. دیدبان شفافیت افغانستان ادعا میکند که هنوز هم مقام های متهم به فساد، آزادانه گشت و گذار دارند.

اما لوی سارنوالی میگوید که مبارزه در برابر فساد اداری در نهاد های امنیتی به گونه جدی ادامه دارد و تا کنون شماری زیادی از مقام ها، حتی در رده های بالا، مورد تحقیق قرار گرفته اند.

پیشتر وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که ۴۷ کارمند تدارکات به اتهام فساد اداری به سارنوالی معرفی شده اند و ۲۱۰ تن دیگر نیز از مقام های شان تبدیل شده اند.

در حال حاضر، نظامیان افغانستان دستکم با بیست گروه هراس افگن درگیر جنگ هستند ـ جنگی دوامداری که برخی از آگاهان می گویند وجود فساد در رهبری این نیروها ، سبب افزایش تلفات و از دست رفتن اراضی شده است.

اکنون دیده شود که حکومت افغانستان با توجه به پیش شرط سران ناتو تا چه اندازه یی کمک های نظامی را از جامعه جهانی بدست می آورد .

XS
SM
MD
LG