لینک های دسترسی

Breaking News

موثریت فعالیت پولیس محلی در کنر


طالبان مسلح
طالبان مسلح

مقامات امنيتى در ولايت کنر می گويند هزاران جنگوى در صفوف اين گروها در برابر دولت در نقاط مختلف مى جنگند ولى در برابر آنها فقط پوليس محلى تا اکنون به گونه موثر مبارزه نموده اند.

با آنهم که ولايات شرقى کشور از گذشته ها به اينطرف شاهد فعاليتهاى طالبان داخلى و خارجى است ولى در اين اواخر اين مخالفان دولت به چندين فرقه تقسيم شده و در برابر دولت فعاليت دارند.

جنرال عبدالحبيب سيدخيل قوماندان امنيه کنر در يک مصاحبه اختصاصى با راديو اشنا گفت که اکنون دوازده تنظيم مسلح مخالف دولت در ان ولايت فعاليتهاى تخريبى وضد دولتى دارد.

او مي گويد در برابر اين دوازده گروه بهترين قوه دولتى پوليس محلى است که در اکثر مناطق جلو فعاليتهاى آنان را گرفته است. جنرال سيدخيل مي گويد اتباع داخلى و خارجى شامل اين گروه هات است.

درهمين حال حاجى شاه ولى عضوه شوراى ولايتى کنرها مي گويد که باشنده گان مناطق دوردست و سرحدى این ولايت از تنظيمهاى مختلف طالبان، متضرر اند، ولى در مرکز و اطراف آن امنيت بهبود يافته و مشکل وجود ندارد.

حاجى شاه ولى می گوید " به آن مناطق ما که رفته نه ميتوانيم مانند ولسوالى دانگام، چپه دره و مناطق ديگر، در آنجا مردم دچار مشکلات هستند، نگران هستند و در اينجا که مرکز است مشکل وجود ندارد، اما پوليس محلى پسران محل و مردم اند که خيلى تاثير دارند بالاى وضعيت امنيتى. آنها طالبان را با مشکلات روبرو ساخته اند."

این گزارش را در اینجا شنیده میتوانید:

XS
SM
MD
LG