لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار مایک ملن به پاکستان برای جلوگیری از ورود تندوران از آنجا به افغانستان


هشدار مایک ملن به پاکستان برای جلوگیری از ورود تندوران از آنجا به افغانستان
هشدار مایک ملن به پاکستان برای جلوگیری از ورود تندوران از آنجا به افغانستان

ایالات متحدۀ امریکا یکبار دیگر بر پاکستان تأکید ورزید تا از ورود تندروان از قلمرو آن کشور به افغانستان، جلوگیری نماید. مایک مولن، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا، ضمن بازدید از جنوب افغانستان، پاکستان را لانۀ دهشت افگنان خطاب کرد.

مایک مولن لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده در دومین روز بازدیدش از افغانستان، به مقامات اسلام آباد یک هوشداریۀ دیگری صادر نموده و از آنها خواست تا سعی شان را در ریشه کن ساختن تندروان، شدت بخشد.

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا گفت "پاکستان هنوز هم لانۀ بسیاری از دهشت افگنان است. محل قرارگاه های القاعده است، نهادی که هنوز هم یک شبکۀ منظم بوده و توطیۀ کشتن به هر تعداد امریکاییان را که بتوانند، طرح میکنند. پاکستان لانۀ دیگر گروه های دهشت افگن مانند لشکر طیبه ، شبکۀ حقانی و واضحاً لانۀ کسانی است که در کویته بسر برده و به مقصدی به اینجا می آیند تا حکومت افغان را سرنگون سازد."

روابط میان ایالات متحده و پاکستان، به دنبال کشته شدن اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در شهر ایبت آباد نزدیک اسلام آباد، رو به تیرگی گرائیده است. آقای مولن به روز یکشنبه، ضمن اشاره به ملاقات هایش با سران نظامی امریکا در ولایات هلمند و قندهار گفت، با آن که ماه مبارک رمضان فرارسیده اما معلوم نیست که طالبان درین ماه چه خواهند کرد؟

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا افزود "با احترام به ماه رمضان، پیشبینی رخداد ها دشوار می باشد. در حقیقت، طی حدود ده سال گذشته در مدت کارم، من هیچ چیزی را خوب پیشبینی نکرده ام و این که در یک ماه آینده چه خواهد شد، صادقانه بگویم، نمیدانم."

آقای مولن در ادامۀ سخنانش، از مذاکرات ایالات متحده و افغانستان راجع به مشارکت ستراتیژیک نیز یاد آوری کرده و گفت "ما در رابطه با این مشارکت ستراتیژیک و موافقۀ مشخص، از چندی بدینسو، با رئیس جمهور کرزی و همکاران وی در مذاکره بوده ایم. این که ما تا حال به کدام موافقۀ دست نیافته ایم، به نظر من جای تعجب نیست. این بسیار معمول است زمانی که ما با بسیاری از ممالک بخواهیم موافقاتی را انجام دهیم، زمان و مذاکرات دشواری را در بر میگیرد تا خوب دانسته شود که هردو جانب چه مسایلی نزد شان دارند و این روند جریان دارد."

آقای مولن به روز جمعه وارد افغانستان گردید که روز بعد از آن، با فرماندهان نظامی در ولایات قندهار و هلمند ملاقات کرده و به روز یکشنبه، از یک پایگاه نظامی عساکر امریکایی در قندهار بازدید نمود.

XS
SM
MD
LG