لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان گذرگاه های چمن و تورخم را فردا باز می‌گشاید


گذرگاه های مرزی تورخم و سپین بولدک از سه هفته به اینسو مسدود است
گذرگاه های مرزی تورخم و سپین بولدک از سه هفته به اینسو مسدود است

حکومت پاکستان تصمیم گرفته است تا به تاریخ هفتم و هشتم مارچ گذرگاه های مرزی تورخم و چمن را به روی افغان‌هایی بگشاید که با ویزۀ معتبر در پاکستان به سر برده و خواهان برگشت به افغانستان اند.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای همچنان گفته است که این دو گذرگاه مرزی در دو روز یاد شده برای برگشت آن عده شهروندان پاکستانی باز خواهد بود که با ویزۀ معتبر به افغانستان سفر کرده و اکنون خواهان برگشت به پاکستان اند.

اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان حاکی است که این تصمیم توسط سرتاج عزیز، مشاور صدر اعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، در یک تماس تلیفونی با سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد در میان گذاشته شده است.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد، نیز در صفحۀ فیسبوک خود این موضوع را تایید کرده و نگاشته است که تلاش‌ها برای بازگشایی تورخم و سپین بولدک تا هنوز به کدام نتیجۀ مثبت نرسیده است.

حکومت پاکستان پس از حملات انتحاری اخیر، حدود سه هفته پیش، در اقدامی که به ادعای مقام‌های آن کشور هدف آن جلوگیری از ورود تندروان از افغانستان به پاکستان است، تورخم و سپین بولدک را به روی ترافیک مسدود کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG