لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات مداوم ۲۱ روزهء کماندوهای افغان بر ضد طالبان در پکتیکا


در عملیات پکتیکا، نیرو های خاص افغان نیز شرکت کرده بودند
در عملیات پکتیکا، نیرو های خاص افغان نیز شرکت کرده بودند

نیرو های خاص امنیتی افغان برای ۲۱ شب و روز پیهم، در ولایت پکتیکا علیه طالبان عملیات انجام داده و توانسته اند در جریان تمام این عملیات، جنگجویان طالبان را شکست بدهند.

این عملیات از تاریخ سوم تا بیست و سوم ماه دسمبر، از سوی کندک دوم عملیات خاص و قطعات خاص پولیس پکتیا، در همکاری با نیرو های مربوط قول اردوی ۲۰۳ اردوی ملی انجام یافته است.

نیرو های افغان در عملیات پکتیکا، همچنان توانستند یک کارخانۀ بم سازی طالبان، سه ذخیره گاه سلاح، و یک برج فرستندۀ نشرات رادیویی طالبان را از بین ببرد. گفته میشود که طالبان از طریق این فرستنده، تبلیغات ضد دولت را در ساحه پخش میکردند.

خبرگزاری های محلی به نقل از مقامات ولایت پکتیکا گفته اند که تنها در نتیجۀ عملیات نظامی در ولسوالی گیان، در یک روز چهارده طالب کشته و ۹ تن دیگر آنان زخمی شدند.

پکتیکا، که در جنوب افغانستان واقع است، مرز مشترک با مناطق قبایلی پاکستان داشته و بعضی ولسوالی های آن، مانند ارگون، گیان، و گومل، در این اواخر شاهد نارامی هایی شده بود.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا با ستایش از عملکرد نیرو های افغان در عملیات پکتیکا گفته است که طالبان در سراسر آن ولایت، نتوانستند جلو تحرکات نیرو های خاص امنیتی و اردوی ملی أفغان را بگیرند و بدون در نظر داشت کمیت آنها، طالبان دیگر جرأت جنگ رویاروی با نیرو های مجهز و آموزش دیدۀ افغان را ندارند.

جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، در ماه نوامبر گفته بود که نیرو های امنیتی افغان در جبهات جنگ در پیشرفت اند و طالبان نمیتوانند پیروز گردند.

XS
SM
MD
LG