لینک های دسترسی

Breaking News

پولند پشتیبانی انکشافی خود از افغانستان بعد از سال ٢۰١٤ را اعلام کرد


Residents flee as winds whip flames from the Morgan fire along Morgan Territory Road near Clayton, California, USA, in unincorporated Contra Costa County, Sept. 9, 2013.
Residents flee as winds whip flames from the Morgan fire along Morgan Territory Road near Clayton, California, USA, in unincorporated Contra Costa County, Sept. 9, 2013.

زلمی رسول، وزیر خارجه افغانستان، میگوید با وزیر خارجه پولند که به عنوان نماینده اتحادیه اروپا نیز وارد افغانستان شده است در رابطه به همکاری های اقتصادی، پروسه انتقال، مصالحه و مسایل منطقوی صحبت کرده است.

وزیر خارجه افغانستان که در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه پولند صحبت میکرد، همچنان گفت در مذاکراتی که با وزیر خارجه پولند داشت، در رابطه به امضای قرارداد درازمدت اقتصادی نیز گفتگو کرده اند.

وزیر خارجه پولند که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را نیز به عهده دارد، در این دیدار همچنان وعده کرده است که اتحاده اروپا پس از سال ٢۰١٤ نیز افغانستان را تنها نخواهند گذاشت.

زلمی رسول در این مورد افزود "در این جای شک نیست که وقتی پروسه انتقال ختم میشود و تعداد قوت های نظامی در افغانستان کم میشود، امکان یک خلأ اقتصادی موجود است و از همین رو از همین حالا صحبت هایی آغاز شده که چگونه کمک های اتحادیه اروپا برای افغانستان دوامدار خواهد بود. قرار است روی، قرارداد همکاری اقتصادی درازمدت بین اتحایه اروپا و افغانستان بحث شود، ما این را خوش آمدید گفتیم و امکان دارد در آینده کار را روی آن شروع کنیم."

پولند در اول ماه جولای سال روان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته است.

رادسلاو سیکورسکی وزیر خارجه پولند در صحبت با خبرنگاران گفت پس از تکمیل شدن پروسه انتقال اتحادیه اروپا تلاش میکند، کمک هایشان را در بخش بازسازی و انکشاف اقتصادی افغانستان افزایش دهند.

او گفت "نماینده بلند رتبه اتحادیه اروپا برای پالیسی خارجی، برایم گفت که به مقامات افغان و همچنان افغان ها بگویم که ما اشتباه ١٩٩۰ را تکرار نمیکنیم. ما اینجا با شما خواهیم بود. در حالی که ما انتقال نظامی را آغاز میکنیم، من شخصاً تلاش نهایی خود را میکنم تا کمک ها در بخش انکشافی را افزایش دهیم تا آینده افغانستان تضمین گردد"

ریاست جمهوری افغانستان نیز با نشر اعلامیه ای گفته است که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به روز سه شنبه با وزیر خارجه پولند ملاقات کرده و در این دیدار وزیر خارجه پولند گفته است از طریق اتحادیه اروپا به خاطر تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان تلاش خواهد کرد.

او در این دیدار همچنان وعده کرده است که به خاطر بازسازی افغانستان نیز تلاش میکند تا کمک های بیشتر اتحادیه اروپا را جلب کند.

XS
SM
MD
LG