لینک های دسترسی

Breaking News

اعتصاب محصلین در هرات


اعتصاب محصلین در هرات
اعتصاب محصلین در هرات

استادان و محصلان موسسه نیمه عالی تربیه معلم هرات دست به اعتصاب درسی زدند. اعتصاب کنندگان میگویند تا رئیس این موسسه از وظیفه برکنار نشود دوباره به درس باز نمیگردند.

تمامی استادان و محصلان ریاست تربیه معلم ولایت هرات صبح روز چهارشنبه در اعتراض به برخورد نادرست ربیس و معاون این موسسه تعلیمی دست به اعتصاب درسی زدند.

قاسم فضلی یکی از محصلان تربیه معلم هرات گفت استادان و محصلین تمامشان با هم مشترک اعتصاب کردند بخاطر اینکه در راس ریاست ما یک شخص بی کفایت وجود دارد و ما حق خود را میخواهیم و خواهان بر کناری شخص رییس هستیم.

بیش از نه سال از آغاز بکار انستیتوت تربیه معلم در ولایت هرات می گذرد و در چند سال اخیر ریاست این انستیتوت برعهده یک خانم بنام روهینا غفوری میباشد.

زینب زمانی دیگر محصل این انستیتوت میگوید مشکلات موجود در ریاست تربیه معلم هرات باعث شده تا آنها با استادان شان همگام شوند.

او گفت "امروز همراه با استادانمان هم قدم شدیم و اعتصاب کردیم تا بتوانیم اعتراضات خودمان را بهتر نشان دهیم، بخاطر اینکه مشکلاتمان زیاد شده بود و ما مشکلاتی چون نبود صنف درسی داریم که در حال حاضر زیر خیمه درس میخوانیم و همچنان ما هیچ سرویس بهداشتی نداریم و دیگر اینکه ما ارتباط خیلی خوب با رییس مرکز تعلیمی خود نمیتوانیم برقرار کنیم."

استادان موسسه نیمه عالی تربیه معلم هرات نیز گفته های محصلان را تایید میکنند.

به باور این استادان مدیریت استبداد گونه رییس این انستیتوت باعث بوجود امدن مشکلات زیادی چون نبود یک سیستم درسی مناسب ومسائل قومی شده است.

آقای صمیم میگوید ما میخواهیم یک سلسله تغییرات اساسی در تربیه معلم ایجاد شود رییسی که ما در این تربیه معلم داریم از اثر بی کفایتی که دارد امروز محصلان بسیار در وضعیت بدی قرار دارند. صنف ها تنگ است، مدیریت نیست، یک حالت دیکتاتوری در اینجا حاکم شده که در عصر امروز هیچ جایی نداره و میخواهند اساتید و شاگردان را با هم در تضاد بیاندازد.

نرگس عرب دیگر استاد تربیه معلم هرات میگوید توهین به استاد ، شخصیت انسانی را زیر سئوال بردن ، بهم انداختن گروه ها و مطرح شدن تبعیضات نژادی بین محصلین همه کارهای رییس این انستیتوت است، ما خواهش ما از مسئولین اینست که هر وقت هر کسی را در هر جایی تعیین میکنند در مورد او تحقیق کنند.

اما ساعاتی بعد از این اعتراضات هییت اعزامی از جانب ریاست معارف هرات به امر وزارت معارف افغانستان خانم روهینا غفوری را از وظیفه سبک دوش و شخص دیگری را به حیث سرپرست ریاست تربیه معلم هرات تعیین نمودند.

عبدالله احراری عضو هییت تحقیق گفت به اساس یک سری مشکلاتی که استادان و محصلان ریاست تربیه معلم هرات با رییس این انستیتوت داشتند حسب هدایت جناب وزیر صاحب معارف افغانستان، آقای فاروق وردک فیصله شد که فعلا وظیفه خانم روهینا غفوری به حالت تعلیق درآید.

در حال حاضر بیش از 2000 محصل در انستیتوت تربیه معلم هرات مشغول تحصیل میباشند که هفتاد درصد آنها را دختران تشکیل میدهند.

XS
SM
MD
LG