لینک های دسترسی

Breaking News

همنوایی سفیر ایالات متحده امریکا با اظهارات روز گذشته حامد کرزی


همنوایی سفیر ایالات متحده امریکا با اظهارات روز گذشته حامد کرزی
همنوایی سفیر ایالات متحده امریکا با اظهارات روز گذشته حامد کرزی

راین کراکر سفیر امریکا در کابل که در یک نشست خبری صحبت میکرد با اشاره به صحبت های روز یک شنبه حامد کرزی در مورد فساد اداری در افغانستان گفت، رئیس جمهور در این مورد بسیار واضیح و روشن صحبت.

کراکر در این مورد گفت "من فکر میکنم که رئیس جمهور کرزی روز گذشته صحبت های مهم در مورد فساد داشت، به نظر من او به صراحت روی موضوع حرف زد، او واضح ساخت که از نظر افغانستان به قضیه چگونه نگاه میکند و با این مشکل چگونه معامله خواهد شد، در نقش ایالات متحده باید گفت که ما در تلاش های که بخاطر مبارزه با فساد صورت میگیرد همکار و شریک افغان ها استیم."

راین کراکر سفیر امریکا در کابل در این مورد به روز دوشنبه پس از آن ابراز نظر کرد که رئیس جمهور کرزی به روز یک شنبه در سخنانش به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد گفت، در فساد اداری در افغانستان خارجی ها نقش قابل ملاحظه دارند.

سفیر امریکا میگوید طی ۵ سال حکومت امریکا ۴۰ فرد امریکایی را به جرم فساد زندانی ساخته وبیش از صد میلیون پول اختلاس شده را دوباره حصول نموده است.

سفیر امریکا در کابل همچنان در پاسخ به سوالی که چرا ایالات متحده عبدالقدیر فطرت رئیس پیشین بانک مرکزی افغانستان را که متهم به فساد است به حکومت افغانستان نمی سپارد گفت فطرت در امریکا بصورت قانونی بسر می برد و برای تبادله وی نیز تا کنون از جانب افغانستان کدام تقاضای رسمی نشده است.

سفیر امریکا درکابل همچنان در رابطه به حمله انتحاری روز عاشورا در کابل ابراز نظر کرد و گفت این حمله کار افغان ها نبوده و بلکه در بیرون از مرزهای افغانستان طرح ریزی شده است.

او در این مورد گفت "گرفتن مسؤولیت توسط لشکر جنگوی نشان میدهد که این حمله در خارج از مرز های افغانستان طرح ریزی شده بود"

در این کنفرانس خبری، بت جونز معاون دفتر خاص نماینده ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان در مورد تبصره اخیر یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان که گفته است کشیده گی ها میان امریکا و پاکستان باعث از بین رفتن اعتماد میان دو کشور شده است گفت، موضوع اعتماد در روابط دو کشور بسیار مهم است و برای احیایی جو اعتماد میان دو کشور، ایالات متحده تلاش میکند.

خانم جونز در این مورد افزود "ما با پاکستان بصورت واضح در مورد مسایلی که ما میدانیم، میتوانیم روی آن با هم کار کنیم صحبت خواهیم کرد، ما باور داریم که ما میتوانیم اعتمادی را که میان ما وجود داشت احیا کنیم، ایالات متحده باور دارد که پاکستان شریک و عنصر مهم در تلاش های است که بخاطر امنیت و ثبات در منطقه و بخصوص در افغانستان صورت میگیرد"

این مقامات امریکایی همچنان برگزاری کنفرانس بین المللی دوم بن را برای افغانستان فرصت مهم خوانده و گفتند که این کشور در این کنفرانس تعهد و حمایت ده ها کشور را بدست آورده است که نشان دهنده ادامه حمایت جامعه جهانی پس از سال ۲۰۱۴ از افغانستان است.

XS
SM
MD
LG