لینک های دسترسی

Breaking News

محدودیت بر حمل آلات الکترونیکی در طیاره های عازم امریکا


حکومت ایالات متحدۀ امریکا امروز تصدیق کرد که در نظر دارد تا محدودیت هایی را در قسمت حمل آلات برقی از سوی برخی مسافرین عازم به این کشور، وضع کند.

بر اساس این تدابیر، مسافرینی که از ده میدان هوایی، به شمول میدان های هوایی دوبی، دوحه، استانبول، ابوظبی، ریاض، جده، قاهره، عَمان، مراکش، و کازابلانکا، رهسپار ایالات متحده میشوند، اجازۀ حمل وسایل برقی بزرگتر از تلیفون موبایل، همچو لپ تاپ، کمره ها، تابلیت ها، آیپد، دی وی دی پلییر ها و غیره را در داخل طیاره با خود نخواهند داشت بلکه باید آنرا داخل بکس های تحویلی شان جابجا کنند.

دلیل این تدابیر موقت، تهدیدات نامشخص امنیتی عنوان شده است.

این محدودیت ها، از تاریخ ۲۵ مارچ به بعد، وضع خواهند شد. شرکت هوانوردی الامارات نیز تأیید کرده که به آنها نیز، مثل بعضی شرکت های هوانوردی دیگر، از سوی مقامات امریکایی خبر داده شده است. شرکت الامارات افزوده که محدودیت یاد شده، از ۲۵ مارچ، تا ۱۴ اکتوبر ادامه خواهد داشت.

جان کیلی، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، کانگرس را نیز از این تصمیم گیری آگاه ساخته است. مقامات ادارۀ ترمپ میگویند که محدودیت بر حمل آلات الکترونیک در داخل طیاره ها از ده میدان هوایی مشخص کشور های حوزۀ شرق میانه و شمال افریقا، به معنی وضع کردن محدودیت بر کشور های اسلامی نیست و با فرمان اجرایی ترمپ در ارتباط با مهاجرین، ربطی ندارد.

قابل یاد آوریست که اکثریت افغانهای عازم ایالات متحده، از راه های دوبی، دوحه، و یا استانبول رهسپار ایالات متحده میشوند که محدودیت های تازه، بر آنان نیز قابل تطبیق خواهد بود.

XS
SM
MD
LG