لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن پانزده تندرو طالب دریک مکتب ننگرهار


کشته شدن پانزده تندرو طالب دریک مکتب ننگرهار
کشته شدن پانزده تندرو طالب دریک مکتب ننگرهار

مقامات افغان در ولایت ننگرهار می گویند که شب گذشته در نتیجۀ بمباردمان قواى ائتلاف برساختمان یک مکتب، پانزده طالب مسلح کشته شده و یکتن دیگر بازداشت گردیده است.

احمد ضیأ عبدالزى، سخنگوى والى ننگرهار به رادیو آشنا گفت بمباردمان بالاى ساختمان لیسۀ بدیالى در ولسوالى شیوۀ این ولایت صورت گرفته که هنگام عملیات چندین میل سلاح نیز به دست آمده است.

سخنگوى والى افزود، عملیات زمانى انجام یافت که گروهی از افراد مسلح داخل ساختمان مکتب شدند، به گفتۀ عبدالزى هنگام عملیات به قواى عملیات کننده هیچ گونه آسیبى نرسیده است.

عبدالزى گفت آمار تلفات به سیزده تن می رسد، اما افتخار مومند ولسوال شیوه به صداى امریکا گفت، طى عملیات به شمول یک محافظ مکتب شانزده طالب مسلح کشته شده وبه افراد غیر نظامی آسیبى نرسیده است.

او علاوه نمود که در جریان عملیات، یک تعداد واسکت های انتحاری و اسلحۀ سنگین نیز از مخالفان مسلح به دست پولیس افتاده است. به گفتۀ مسؤولین ولایت ننگرهار، عملیات یاد شده تا ظهر امروز ادامه داشت.

قواى ائتلاف نیز تأیید نموده است که هنگام عملیات سیزده طالب کشته شده و یکتن دیگر بازداشت گردیده است، اما در مورد هویت آنها معلوماتی ارایه نگردیده است.

باشندگان منطقه می گویند طى عملیات سه تن ازمحافظان مکتب نیز کشته شده اند، که جسد یکتن آنها دریافت شده و دو جسد دیگر تا هنوز در زیر آوار مانده است.

مقامات ناتو همچنان میگویند که ازاثرعملیات ده ها خانواده نیزمجبور به ترک منازل شان شده اند.

محمد آصف سخنگوى، ریاست معارف ننگرهار نیز مى پذیرد که هنگام عملیات دو تن ازمحافظان لیسۀ بدیالى کشته شده اند. به گفتۀ وى طى این عملیات ساختمان مکتب کاملاً خساره مند شده است.

تا هنوز مخالفان مسلح دولت در این مورد به رسانه هاى چیزى نه گفته اند.

این بار اول است که مخالفان مسلح در ولایت ننگرهار در ساختمان مکتب موضع گیری نموده و بعداً از سوى قواى ائتلاف و افغان مورد بمباردمان قرار می گیرند.

XS
SM
MD
LG