لینک های دسترسی

Breaking News

آمار طلاق در شهر کابل بلند رفته است


محکمه استیناف فامیلی کابل می گوید که آمار طلاق نسبت به سال های پیش در این شهر افزایش یافته و بیشترین در خواست از سوی زنان صورت گرفته است .

آمار طلاق سال به سال در کابل افزایش یافته است. سال پار میلادی، آمار طلاق از سوی مرد ها بیش از ۱۱۵ مورد، و اما درخواست طلاق از سوی خانم ها بیشتر از چهار صد مورد بوده است.

در کشوری مانند أفغانستان، پدیده طلاق بیشترین آسیب اجتماعی را بر خانم ها بر جا می گذارد. نهاد حقوقی ای که امسال بیشتر از بیست قضیۀ درخواست طلاق را از سوی خانم ها پیگری کرده، می گوید که در بسیاری موارد حقوق خانم ها پس از طلاق نادیده گرفته شده است.

خورشید، بانوییست که بالا ترین حد اختلاف پس از ازدواج را تجربه کرده و ناگزیر از شوهر نخستش طلاق گرفته است .

اما طلاق نخست پایان داستان غم انگیز زندگی خورشید نیست، ازدواج دوم اش نیز او را با بن بست روبرو ساخته و هر دوبار رضایت او از سوی خانواده اش نادیده گرفته شده است.

با این حال نهاد های دفاع از حقوق زنان در کابل می گویند خانم های که از سوی شوهران شان طلاق داده می شوند، به حقوق شان نمی رسند و از سویی هم خانم ها هنگام که درخواست طلاق می دهند، با چالش های فراوانی روبرو می شوند .

ازدواج های اجباری و زیر سن ، تفاوت های دیدگاه میان پسر ها و دختر ها و نیز افزایش خشونت ها از مهمترین انگیزه های رو آوردن مرد ها و زن ها به طلاق در این کشور پنداشته می شوند .

XS
SM
MD
LG