لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مذاکره با امریکایی ها را در بگرام، رد کردند


طالبان در مورد ملاقات با هیئت های دروغین و جعلی تندروان به ایالات متحده هشدار داده گفت که همچو تماس ها شاید " به طور جدی به هر گونه روند واقعی گفتگو های احتمالی آسیب رساند."

این هشدار طالبان بعد از آن صادر شد که رسانه ها از ملاقات ها بین امریکایی ها و مقام های ارشد طالبان در دوبی و بگرام، گزارش دادند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان این گزارش ها را کاملاً بی اساس خوانده گفت که هیچ یک از اعضای طالبان و یا هئیتی از جانب این گروه به بگرام نرفته و در دوبی هم با کسی مذاکره نکرده اند.

مجاهد گفت امکان دارد افرادی با انگیزه های مالی و برای منفعت شخصی سعی کرده باشند امریکایی ها را اغفال کرده و خود را به عنوان نمایندگان طالبان معرفی کرده باشند. سخنگوی طالبان یادآور شد که قبلاً هم همچو چیزی اتفاق افتاده بود.

آخرین ملاقات تائید شده بین طالبان و ایالات متحده در ماه جولای سال قبل رخ داد که در آن الیس ویلز، مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در دفتر قطر طالبان، یک دور مذاکرات مقدماتی را با نمایندگان این گروه انجام داد، اما این ملاقات ها ادامه نیافت.

واشنگتن خواهان حل و فصل جنگ در افغانستان از طریق مذاکرات بین الافغانی است، اما طالبان از حضور در مذاکرات صلح با حکومت افغانستان سرباز زده خواهان مذاکرات مستقیم با امریکایی ها میباشند.

در این اواخر، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا زلمی خلیلزاد، سفیر پیشین امریکا در عراق و افغانستان را به عنوان مشاور ویژه در امور افغانستان برگزیده به او ماموریت داد تا رهبری مساعی برای آوردن حکومت افغانستان و طالبان را به میز مذاکره، بر دوش گیرد.

XS
SM
MD
LG