لینک های دسترسی

Breaking News

رشد اقتصادی ایالات متحده و وعده های ترمپ


رشد اقتصادی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۳ در صد پیش بینی شده است.
رشد اقتصادی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۳ در صد پیش بینی شده است.

نتایج یک سروی نشان می دهد که حتی اگر اصلاحات اقتصادی منجمله کاهش مالیات و افزایش مصارف در بخش زیر ساخت ها که توسط رئیس جمهور ترمپ وعده داده شده بود عملی گردد، رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری و آینده میلادی نسبتاً کم خواهد بود.

بر اساس نتایج یک سروی که با اشتراک ۵۰ اقتصاددان صورت گرفته است، رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری میلادی ۲.۳ و در سال آینده ۲.۵ در صد خواهد بود.

این ارقام نسبت به رشد اقتصادی ضعیف سال ۲۰۱۶ که به ۱.۶ در صد می رسید، افزایش را نشان می دهد.

اما با وجود این، ارقام پیش بینی شده در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نسبت به رشد اقتصادی سه تا چهار در صدی که دونالد ترمپ وعده داده بود، پایین می باشد.

رئیس جمهور ترمپ تعهد سپرده بود که با کاهش قابل توجه مالیات بر شرکت های تجارتی و مالیات بر شهروندان عادی و همچنین افزایش مصارف در بخش اعمار و ترمیم سرک ها، میدان های هوایی و تونل ها، رشد اقتصادی ایالات متحده را افزایش خواهد داد.

این در حالیست که هفته گذشته لایحه پیشنهادی آقای ترمپ در مورد مراقبت های صحی در ایالات متحده نتوانست حمایت کافی در کانگرس ایالات متحده را بدست بیاورد.

هر چند جمهوری خواهان کنترول قصر سفید و هر دو مجلس کانگرس را بدست دارند، اما به نظر می رسد که عملی ساختن وعده های انتخاباتی شان کار ساده ای نخواهد بود.

اما شان اسپایسر، سخنگوی قصر سفید می گوید که هیچ وقفه ای در عملی ساختن برنامه های ترمپ رخ نخواهد داد.

آقای اسپایسر گفت: ​"او (دونالد ترمپ) برنامه های زیادی دارد که می خواهد عملی شود... چه این برنامه ها در بخش مهاجرت باشد و یا مالیات و یا هم اعمار دیوار (در مرز با مکسیکو)"

در همین حال، بسیاری اقتصاددان های که در سروی اخیر اشتراک کرده اند، پیش بینی کرده اند که لایحه اصلاحات مالیاتی آقای ترمپ در سال جاری توسط کانگرس تصویب خواهد شد.

دو پنجم این اقتصاددان ها گفته اند که لایحه افزایش مصارف در بخش زیر ساخت ها نیز در همین سال تصویب خواهد شد اما باقی اقتصاددان ها پیش بینی کرده اند که این لایحه در سال ۲۰۱۸ و یا هم پس از آن تصویب خواهد شد.

از جانب دیگر، یافته های این سروی نشان می دهد که ۷۰ در صد اقتصاددان ها به این نظر اند که در صورت عملی شدن لوایح پیشنهادی آقای ترمپ، بازار های مالی از تاثیرات اقتصادی آن استقبال خواهد کرد.

با این همه، انتظار می رود که لایحه پیشنهادی کاهش مالیات توسط رئیس جمهور ترمپ قبل از اینکه به قانون مبدل شود، با آزمون های زیادی روبرو خواهد شد.

XS
SM
MD
LG