لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: حمله بر پوهنتون کابل کار طالبان بوده است


معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که عملکرد مهاجمان بر پوهنتون کابل، شباهت "صد درصد" با گروهی دارد که به تازگی طالبان در خوست ایجاد کرده اند.

امرالله صالح روز سه شنبه سوم نومبر (۱۳ عقرب) در صفحۀ فیسبوک‌ خود نگاشته است که بررسی‌های امنیت ملی افغانستان نشان می‌دهد که اسلحۀ باقی‌مانده از مهاجمان با آنچه در عکس‌های اعلامیۀ گروه داعش نشر شد، مطابقت ندارد.

در حملۀ مهاجمان بر پوهنتون ۲۲ نفر کشته و کم از کم ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند که اکثر قربانیان آن دانشجویان بودند.

در آغازین ساعات درگیری مسلحانه بین این مهاجمان و نیروهای افغان، طالبان ادعا کردند که در این رویداد دست ندارند و ساعاتی بعد داعش مسوولیت آن را به دوش گرفت.

آقای صالح افزوده است: "بیرق طالبان یکی از اجناس دریافت‌شده از بکس تروریستان است. در دیوار اطاق مانند دیگر حملات تروریستی آخرین جملات خود را نوشته اند و نوشته اند که زنده باد طالبان. تاکتیکی که استفاده کرده اند همان تکتیک خون‌آشام شبکه حقانی است که از چشم هیچ دستگاه استخباراتی پنهان نیست."

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنان گفته است که طالبان به تازگی گروهی جدید را زیر نام "فاتح زواک" در خوست ساخته که چندین عملیات مشابه را راه اندازی کرده اند، اما شماری از اعضای این گروه را نظامیان افغان نابود کردند.

او همچنان گفته است: "در گذشته نیز عملیات‌گران داعش زیر رهبری صلاح‌الدین از پغمان و ثناالله از شکردره که این نوع حملات را انجام داده بودند، در اصل همکاری تنگاتنگ با شبکه حقانی دارند و زمانی خود، رسماً عضویت این شبکه را داشتند. در جلسه نماینده‌گان حمایت قاطع حضور داشتند. برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالب صورت گرفته است ده‌ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم."

آقای صالح تاکید کرده که منسوب سازی "جنایت دیروز بر داعش" تنها یک اعلامیه است که هیچ گاهی نمی‌تواند وجدان طالبان را از این "گناه تاریک و شنیع" پاک سازد.

معاون ریاست جمهوری افغانستان همچنان گفته است که در حال حاضر ۱۵ تن از مجروحین در شفاخانه‌ها بستری اند که وضعیت دو نفر آنان وخیم گزارش شده است.

گروه طالبان به این اظهارات آقای صالح واکنش نشان داده و سخنگوی این گروه در صفحۀ تویترش، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را به صحنه‌سازی جعلی متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG