لینک های دسترسی

Breaking News

تحلیلگران: ایران توانایی از سر گیری غنی سازی یورانیم را ندارد


رهبران ایران به شمول حسن روحانی، رئیس جمهور آن کشور، بار ها امریکا را به نقض توافق هسته ای متهم کرده اند
رهبران ایران به شمول حسن روحانی، رئیس جمهور آن کشور، بار ها امریکا را به نقض توافق هسته ای متهم کرده اند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به دانشمندان هسته ‌این کشورش هدایت داده تا کار طرح و تولید موتور هسته‌ ای برای استفاده در سیستم حمل و نقل بحری و فراهم آوری مواد سوخت را به آن آغاز کنند.

این دستور در واکنش به تصمیم کانگرس ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر تمدید ده سالۀ تعزیرات اقتصادی بر ایران، داده شده و رئیس جمهور روحانی تمدید تعزیرات از سوی امریکا را نقض توافق هسته ‌ای سال گذشته میان تهران و قدرت‌های جهان خوانده است.

خالد مفتون در مورد اقدام رئیس جمهور ایران مصاحبه ای را با علی نوری زاده، رئیس مطالعات ایران و عرب مستقر در لندن انجام داده و ابتدا از وی در مورد میزان تهدید رئیس جمهور ایران برای از سر گیری غنی سازی یورانیم پرسیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:57 0:00
  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG