لینک های دسترسی

Breaking News

کیم کارداشیان، کتی پیری و دی‌کپریو به اعتراضات ضد فیسبوک پیوستند


کیم کارداشیان وست، کتی پیری و لیوناردو دی‌کپریو نیز به اعتراضات ضد فیسبوک پیوسته و تصمیم گرفتند که روز چهارشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۶ سنبله) برای ۲۴ساعت هیچ گونه فعالیت در انستاگرام نداشته باشند.

آنان شرکت فیسبوک را که انستاگرام بخشی از آن است، به ناکامی در زمینۀ جلوگیری از تکثیر محتوای خشونت‌بار و نفرت‌انگیز و معلومات نادرست انتخاباتی متهم کرده اند.

این سه نفر از شناخته شده ترین چهره‌های تلویزیونی، هنری و سینمایی امریکا اند که به تازه‌ترین کمپاین حرکت مسما به "#StopHateforProfit" یا "#توقف‌نفرت‌برای‌مفاد" پیوسته اند.

این حرکت از مردم می‌خواهد که با نشر پیامی، آن زیان‌هایی را برجسته کنند که در نتیجۀ اشاعۀ نفرت در فیسبوک به بار می‌آید یا هم از نشر پست‌های جدید در انستاگرام برای یکروز پرهیز کنند.

کیم کارداشیان وست روز سه شنبه در انستاگرام خود نوشت: "نمی‌توانم خاموش بنشینم، در حالیکه این سکوها به تکثیر نفرت، شایعه پراگنی و اطلاعات نادرست گروه‌هایی ادامه می‌دهد که به خاطر ایجاد تفرقه و جدا ساختن امریکا از هم، ایجاد شده است، تنها زمانی اقدام می‌کنند که مردم کشته شوند."

آقای دی‌کپریو گفته است که با گروه‌های مدافع حقوق مدنی ایستاده است تا "به همه کاربران فیسبوک و انستاگرام" صدا بزند که برضد "اشاعۀ نفرت، نژادپرستی و صدمه زدن به دموکراسی در این شبکه‌ها" صدای اعتراض شان را بلند کنند.

فیسبوک از ابراز نظر در این مورد خودداری کرده است و نیز نگفته است که برای قطع دسترسی کسانیکه خشونت و نفرت را ترویج می‌کنند یا هم برای جلوگیری از سو استفاده از این شبکۀ اجتماعی در آستانۀ انتخابات سوم نومبر امریکا، چه اقداماتی را روی دست گرفته است.

خانم کارداشیان وست با ۱۸۸ میلیون دنبال کننده در انستاگرام، یکی از چهره‌های شناخته شده و با نفوذ در این شبکۀ اجتماعی است.

تحریم این سه چهرۀ شناخته شده، سبب کاهش ارزش اسهام فیسبوک شد و روز چهارشنبه اسهام این شرکت با ۱.۳ درصد نزول وارد بازار شد.

سازمان‌دهندگان حرکت "#StopHateforProfit" گروه‌های مدافع حقوق مدنی چون لیگ ضد افترا، انجمن ملی پیشرفت افراد رنگین‌پوست، نهاد رنگ تغییر در ماه جولای نیز کمپاینی را راه اندازی کردند و صدها شرکت و گروه‌های تجارتی را واداشتند تا اشتهارات و اعلانات تجارتی شان را در فیسبوک متوقف کنند.

XS
SM
MD
LG