لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ارگ به آغاز سفرهای خلیلزاد در مورد صلح افغانستان


بدنبال آغاز دور جدید سفرهای زلمی خلیلزاد، به برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی، ریاست جمهوری افغانستان یک بار دیگر تاکید کرده که صلح پایدار در افغانستان تنها زمانی بدست می‌آید که رهبری آن در دست دولت افغانستان باشد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز سه‌شنبه ۲۲ اکتوبر (۳۰ میزان) گفت که افغان‌ها خواستار صلح پایدار و با عزت اند و حکومت افغانستان برای تحقق آن متعهد است.

او در صفحه تویترش نوشته است: "صلح همیشه اولویت رییس جمهور غنی بوده و حکومت افغانستان به تحقق آن متعهد است. کشور ما زمانی به یک صلح پایدار و با عزت می‌رسد که این پروسه توسط دولت افغانستان رهبری شود."

وزارت خارجۀ ایالات متحده دیروز (دوشنبه) با نشر خبرنامه‌ای گفت که آقای خلیلزاد به تاریخ ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) برای رایزنی در مورد روند مصالحه با طالبان عازم شماری از کشورها، از جمله بلجیم، فرانسه و روسیه شده است.

آقای خلیلزاد روز گذشته در بلجیم، با ینس استولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) گفتگو کرد.

آقای استولتنبرگ پس از این دیدار، در صفحۀ تویترش نوشت: "ناتو و شرکایش به حمایت از افغانستان و ایجاد زمینه برای ثبات دایمی متعهد اند."

"تسریع تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در افغانستان" بخشی از اجندای دیدارهای آقای خلیلزاد در بروکسل و پاریس با متحدان اروپایی، ناتو و ملل متحد گفته شده است.

قرار است آقای خلیلزاد در مسکو با مقام‌های روسی و چینی در مورد "چگونگی پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان" بحث و گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG