لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مسلحانه بر کارمندان صحی در هلمند؛ یک کشته و چهار زخمی


مقام‌های صحی ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجۀ یک حملۀ مسلحانه بر موتر حامل کارمندان صحی در این ولایت، یک نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

این حادثه شب گذشته در نزدیکی شفاخانۀ احیای معتادین در حومۀ شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت اتفاق افتاده است.

عبدالاحد حازم، رییس صحت عامۀ این ولایت روز جمعه دوم جولای (۱۱ سرطان) به رسانه‌ها گفت که تمامی مجروحین این رویداد برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

اما آقای حازم افزود که به دلیل تهدیدات امنیتی، نیروهای امنیتی نتوانسته اند که جسد یکی از کارمندان صحی این ولایت را از محل حادثه بیرون کنند.

او افزود: "داکتران و کارمندان شفاخانۀ معتادین شب گذشته پس از ختم وظیفۀ شان به طرف خانه‌های شان می‌رفتند که هدف گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند. در این حادثه یک کارمند صحی این شفاخانه کشته و چهار تن دیگر، به شمول یک داکتر زخمی شدند."

مقام‌ها گفته اند که از مدتی به این‌سو درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در این محل جریان داشت. تا اکنون مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

نهادهای امنیتی ولایت هلمند از دادن جزییات در این مورد خودداری کردند، اما یک منبع امنیتی که از ذکر نامش در گزارش خووداری کرد به صدای امریکا گفت که این حادثه در ساحهٔ زیر حاکمیت طالبان به وقوع پیوسته است.

این منبع افزود که طالبان اخیراً رفت و آمد موترها را در این محل ممنوع کرده بودند.

در این حال، احمد بلال کرامت، مسوول برنامه‌های تداویی معتادین در این ولایت گفت که این کارمندان صحی از چند سال به این‌سو در بخش تداویی معتادان کار می‌کردند.

آقای کرامت افزود که حملۀ بر این کارمندان صحی، تاثیر منفی بر پیشبرد کار کارمندان صحی در این ولایت خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG