لینک های دسترسی

Breaking News

صادقانه کار کردم، ترمپ مرا برکنار کرد - اتکنسون


سر مفتش استخبارات ایالات متحده که به تازگی از سوی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا از وظیفه اش برکنار شده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از این اقدام آقای ترمپ مایوس و غمگین شده است.

رییس جمهور ترمپ جمعۀ گذشته، مایکل اتکنسن را به دلیلی از وظیفه اش بر کنار کرد که ویکانگرس ایالات متحده را به خاطر شکایتی که از یک افشاگر در مورد تماس رییس جمهور امریکا با همتای اوکراینی اش داشت، آگاه کرده بود.

آقای اتکنسن ناوقت یکشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که به خاطر اینکه وظیفه و مسوولیت‌های خود را به صفت سرمفتش استخبارات امریکا صادقانه، مستقلانه و بدون جانبداری انجام داده است، از وظیفه برکنار شده است.

دونالد ترمپ روز یکشنبه گفت که آقای اتکنسن گزارش دورغین را به کانگرس انتقال داد، گزارشی که در نهایت سبب استیضاح رییس جمهور ترمپ شد.

آقای اتکنسن از کارمندان فدرال خواسته بود که در صورت مشاهده و یا آگاهی در مورد عملکردهای غیر اخلاقی و یا غیر قانونی، فوراً آن را گزارش دهند.

در اعلامیۀ آقای اتکنسن آمده است که مردم ایالات متحده سزاوار یک حکومت صادق و اثرگذار اند.

رییس جمهور ترمپسال گذشته از سوی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده که رقیبان دموکرات وی در آن اکثریت دارند با اتهامات "سوء استفاده از قدرت" و "ممانعت در برابر کار کانگرس" استیضاح شد، اما مجلس سنای کانگرس که در آن هم حزبی‌های جمهوریخواه آقای ترمپ اکثریت دارند، وی را از این اتهامات تبریه کرد.

XS
SM
MD
LG