لینک های دسترسی

Breaking News

جنبش، ارگ را به جلوگیری از سفر نور و دوستم به کندهار متهم کرد


قرار بود آقایان نور و دوستم برای شرکت در یک گردهمایی سیاسی به کندهار بروند
قرار بود آقایان نور و دوستم برای شرکت در یک گردهمایی سیاسی به کندهار بروند

از پرواز طیاره که قرار بود عطا محمد نور، والی بلخ و باتور دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان را از شهر مزار شریف به ولایت کندهار انتقال دهد، جلوگیری شد.

پیش از این مکتوبی از آدرس ریاست عمومی امنیت ملی صادر و در آن از تلاش طالبان برای انفجار طیاره حامل مسافران و سیاسیون افغان به هدف ایجاد تنش در درون نظام،هشدار داده است.

اما بشیر احمد ته‌ینج، سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، به صدای امریکا گفت که ارگ عمداً از سفر آقایان نور و دوستم به کندهار جلوگیری کرد.

آقای ته‌ینج گفت"مستقیماً خود رئیس جمهور مسوولیت دارد ... ما ارگ ریاست جمهوری را مسوول می‌دانیم".

بشیر احمد ته‌ینج می‌گوید که ارگ از سفر عطا محمد نور و باتور دوستم به کندهار جلوگیری کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:11 0:00

عطا محمد نور، والی بلخ نیز در صحبت به خبرنگاران گفت که "رهبری حکومت" افغانستان اجازه این پرواز را نداد. آقای نور این اقدام حکومت افغانستان را "غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر انسانی" خواند.

این در حالی است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی روز پنج شنبه به هدف اشتراک در نشست قلب آسیا – پروسه استانبول به آذربایجان سفر کرد.

قرار بود که عطا محمد نور و باتور دوستم برای اشتراک در یک گردهمایی سیاسی در ولایت کندهار شرکت کنند.

آقای نور که در گذشته رئیس جمهور غنی را به انحصار قدرت متهم کرده است، از منتقدان سرسخت ارگ ریاست جمهوری می باشد.

پیشتر از این، از نشست طیاره حامل عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، که از ماه‌ ها به اینسو در ترکیه به سر می‌برد، در میدان هوایی بلخ جلوگیری صورت گرفته بود.

سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی گفت که در اعتراض با این اقدام حکومت هواداران این دو حزب نشست‌ هایی را در کابل، کندهار و مزار شریف برگزار خواهند کرد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG