لینک های دسترسی

Breaking News

تقابل مظاهرات نژادپرستان و طرفداران اسلام در آسترالیا


تدابیر شدید امنیتی به ویژه در اطراف مراکز تجارتی شهر نافذ شده بود
تدابیر شدید امنیتی به ویژه در اطراف مراکز تجارتی شهر نافذ شده بود

صدها شهروند آسترالیایی روز یک شنبه در سرتاسر آن کشور در راهپیمایی های جداگانۀ ضد اسلام و ضد نژادپرستی در حالی شرکت کردند که پولیس برای جلوگیری از برخورد این دو گروه رقیب تدابیر شدید امنیتی را نافذ کرده بود.

حدود ۱۰۰ مظاهره کنندۀ ضد اسلام از گروه های مسما به "بازگیری آسترالیا" و "جبهۀ متحد میهن پرستان" در شهر سدنی پرچم آسترالیا را برافراشته و شعار های "نه به شریعت" و "مهاجرت بحث مهم از چشم انداخته شده" را با خود حمل می کردند.

در همین حال مظاهرۀ دیگری با شرکت حدود ۲۵۰ نفر دیگر در این شهر برگزار شده بود که در آن مظاهره کنندگان شعار های "نه به نژادپرستی، نه به تنفر از اسلام" را حمل می کردند.

پولیس به شمول نیروهای ویژۀ ضد شورش در ساحۀ مارتین که در قلب مرکز تجارتی شهر سدنی قرار دارد، برای تامین امنیت و جلوگیری از برخورد احتمالی این دو گروه مظاهره کننده مستقر شده بود.

پولیس تا کنون پنج مظاهره کننده را بازداشت کرده است. مقام های پولیس گفته اند که شماری از مظاهره کنندگان که می خواستند خلاف ورزی کند، به همکاری سایر مظاهره کنندگان از سوی بازداشت شدند.

سازمان دهندگان مظاهرۀ مسما به "بازگیری آسترالیا" گفتند که آنان نژادپرست نیستند بلکه راهپیمایی شان واکنش عامه به "قساوت های اخیر است که افراط گرایان اسلامی در داخل و خارج آسترالیا" مرتکب آن شده اند.

جورج کرستینسین عضو مجلس نمایندگان پارلمان آسترالیا با اشاره به مظاهرۀ بازگیری آسترالیا گفت " این بسیار ساده لوحانه است که فکر شود آسترالیا با افراطگرایی اسلامی در جنگ نیست." این قانونگذار آسترالیایی گفت که جای بسیار افسردگی است که " نیو نازی ها" در سدنی و ملبورن دیده می شوند.

پاولین حنسن سیاستمدار پیشین آسترالیایی و رهبر حزب راستگرای مخالف مهاجرت به خبرگزاری ای بی سی گفت "مذاهب مختلف در آسترالیا وجود دارد اما هرگز مشکلی وجود نداشته است...من مسلمانان را هدف قرار نمی دهم ...من مفکورۀ را هدف قرار می دهد که اسلام بر آن ایستادگی می کند."

راهپیمایی هایی از این نوع در کانبیرا، پرت، ملبورن و تسمانیا هوبرت نیز برگزار شده بود. مظاهرات بازگیری آسترالیا در مخالفت با افراطگرایی اسلامی در ماه اپریل نیز برگزار شده بود و صدها نفر را به خود جذب کرده بود.

XS
SM
MD
LG