لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از صد کودک مهاجر در آسترالیا محبوس است


کشتی مهاجرین در حال غرق شدن در جزیرۀ کرسمس
کشتی مهاجرین در حال غرق شدن در جزیرۀ کرسمس

ملل متحد پالیسی های آسترالیا را در قبال پناهجویان مورد انتقاد قرار داده است. اداره حقوق بشر ملل متحد از کارکرد های آسترالیا مبنی بر رد تقاضای پناهندگی، توقیف کودکان مهاجر و اخراج پناهندگان مشروع، انتقاد کردند.

آسترالیا می گوید که به شمول ۱۱۳ کودک، ۲۰۴۴ مهاجر را در قید دارد.

در یک مجلس استماعیه در ژنیو، بیش از صد کشور جهان سیاست های آسترالیا را در قبال پناهجویان در جزیره کرسمس آن کشور مورد انتقاد قرار داده و از حکومت آن کشور خواستند تا توقیف کودکان و نگهداشت پناهجویان را در آن جزیره محدود سازد.

دیویا کهوسلا، نمایندۀ ایالات متحده در ملل متحد اظهار داشت که آسترالیا باید اطمینان دهد که با پناهجویان عادلانه برخورد صورت می گیرد.

او گفت که ما آسترالیا را ترغیب می کنیم تا روش های بشر دوستانه را در پیش گرفته و به حقوق پناهجویان احترام گذارد و در مورد آن به جامعۀ جهانی اطمینان دهد.

اما ستیف مککلین، نمایندۀ امور پناهجویان آسترالیا در ملل متحد در آن نشست بیان داشت که سیاست های اتخاذ شده کشورش باعث این شد تا پناهجویان که میخواستند از طریق بحر خود را به آن کشور برسانند بیش از این زندگی خود را در خطر نیاندازند. این پالیسی ها همچنان بالای قاچاقبران انسان فشار بیشتر وارد کرده است.

او افزود: "پالسی های مرزی آسترالیا توانسته است تا روند قاچاق انسان را شدیدا صدمه بزند و با تمدید این روند، جان های تعداد بی شمار پناهجویان را نجات دهند."

جزیره کرسمس در دو هزار و ۵۰۰ کیلو متری شمالغرب شهر بِرث آسترالیا و در مسافت ۳۸۰ کیلو متر جنوب جزیره جاوای اندونیزیا موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG