لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۵۰۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ به جهان کمک می‌کند


با اهدای دوز های اضافی واکسین کووید-۱۹، ایالات متحده مجموعا بیش از یک ملیارد دوز واکسین را به سایر کشور های جهان فراهم می کند
با اهدای دوز های اضافی واکسین کووید-۱۹، ایالات متحده مجموعا بیش از یک ملیارد دوز واکسین را به سایر کشور های جهان فراهم می کند

ایالات متحده روز چهار شنبه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله)‌ از خریداری ۵۰۰ میلیون دوز اضافی واکسین کووید۱۹ به خاطر کمک به سایر کشور‌های جهان خبر داد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، این مطلب را روز چهارشنبه در یک نشست مجازی که به خاطر بلند بردن میزان تطبیق واکسین کووید۱۹ در سطح جهان برگزار شده بود، اعلام کرد.

آقای بایدن گفت که برای ریشه کن کردن همه گیری کووید۱۹، گسترش این ویروس باید در تمام نقاط جهان متوقف شود.

این در حالیست که اخیراً فشار‌ها بر واشنگتن افزایش یافته تا واکسین کووید۱۹ را به سایر کشور‌ها نیز کمک کند.

امریکا با تعهد تازه‌ای که داده است، مجموعاً ۱.۱ میلیارد دوز واکسین کووید۱۹ را به سایر کشور‌ها کمک می‌کند.

کارشناسان صحی تخمین زده اند که کشور‌های عمدتاً فقیر جهان به پنج تا شش میلیارد دوز واکسین کووید۱۹ ضرورت دارند.

بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است، از آغاز تولید واکسین کووید۱۹در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی، تا حال نزدیک به ۵.۹ میلیارد دوز این واکسین در سراسر جهان به خصوص کشور‌های با در آمد بالا، تطبیق شده است.

در همین حال مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده برای اولین بار پس از ماه مارچ به طور متوسط به بیش از ۱۹۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

کارشناسان صحی می گویند که اکثر بیماران و جان باختگان افرادی اند که تا کنون واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده اند.

در حال حاضر، نزدیک به ۶۴ درصد جمعیت ایالات متحده حداقل یک دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند. اما براساس گزارش پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده آمار مرگ و میر روزانه در دو هفته گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و از ۱۳۸۷ نفر در روز به ۱۹۴۷ نفر رسیده است.

تعداد امریکایی‌های واجد شرایط واکسین که هنوز واکسین نگرفته اند بیش از ۷۰ میلیون نفر اعلام شده است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا چهار شنبه ۲۲ سپتمبر شمار مجموعی مبتلایان کووید۱۹ در جهان به بیش از ۲۲۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و مرگ و میر ناشی از این بیماری به بیش از چهار میلیون و ۷۱۱ هزار مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG