لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در روز جهانی آزادی مطبوعات: ژورنالیزم جرم نه بلکه بنیاد جامعهٔ آزاد است


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا روز چهارشنبه سوم می (۱۳ ثور) مصادف با روز جهانی آزادی مطبوعات گفت که ژورنالیزم جرم نه بلکه بنیادی برای جامعهٔ آزاد است.

بایدن با نشر بیانیه‌‌ای ضمن قدردانی از خبرنگاران، گزارشگران و کارمندان رسانه‌ها که به گفتهٔ وی شجاعانه به دنبال حقیقت اند، به حسابده نگهداشتن کسانی تعهد کرده است که در صدد "خفه کردن" صدای رسانه‌ها اند.

رییس جمهور ایالات متحده آزادی مطبوعات و بیان را ستون دموکراسی و لازمهٔ حکومت شفاف و قابل اعتماد خوانده است. در بیانیه آمده است: "این [مطبوعات آزاد] به حکومت و جامعهٔ ما اجازه می‌دهد که از خود نقد کرده و خود را اصلاح کند."

این در حالی است که یک روز پیشتر، منشی عمومی ملل متحد، ضمن تقبیح هدف قرار گرفتن خبرنگاران و پخش معلومات نادرست گفت که آزادی مطبوعات در سراسر جهان تحت حمله قرار گرفته است.

جو بایدن گفت که زندگی و معیشت هیچ خبرنگار، چه امریکایی یا غیر امریکایی،‌ نباید به خاطر دنبال کردن حقیقت در معرض خطر قرار گیرد. او به گونهٔ‌ خاص از ایوان گریشکویچ، خبرنگار امریکایی وال‌استریت ژورنال نام برد که در روسیه زندانی است.

بایدن گفت: "در بخش‌های زیاد جهان، خودکامگان و همدستان شان از طریق سانسور، انتقام‌گیری، تهدیدات،‌ اقامه دعوا، اذیت و آزار، پخش معلومات غلط، بازداشت کردن و حملات،‌ به سرکوب رسانه‌های آزاد و مستقل ادامه می‌دهند."

با اینحال، به گفتهٔ بایدن خبرنگاران شجاع در سرتاسر جهان همواره نشان داده اند که آنان خاموش و مرعوب نمی‌شوند و به گفتهٔ وی ایالات متحده در کنار آنان ایستاده است. او گفت که ایالات متحده از طریق فراهم آوری منابع بیشتر و آموزش‌ها در مورد امنیت دیجیتلی و فزیکی از خبرنگاران حمایت می‌کند.

بایدن همچنین گفت: "با شرکای ما در سرتاسر جهان کار می‌کنیم تا صندوق مالی جدید را ایجاد کنیم که برای فراهم آوری معاونت حقوقی به خبرنگاران اختصاص یافته است."

رییس جمهور جو بایدن افزود که ایالات متحده به برنامه‌های جهانی که از رسانه‌های آزاد و مستقل حمایت کرده و تمامیت اطلاعات را در سرتاسر جهان تقویت می‌کند، حمایت مالی فراهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG