لینک های دسترسی

Breaking News

موتر حامل طالبان در کابل هدف انفجار قرار گرفت


مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ یک انفجار در شهر کابل، دو جنگجوی این گروه زخمی شده اند.

این انفجار صبح روز چهارشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) در نزدیکی چوک دهمزنگ از مربوطات حوزۀ سوم شهر کابل رخ داده است. شاهدان گفته اند که هدف این انفجار موترهای افراد طالبان در این ساحه بوده است.

سعید خوستی، سخنگوی طالبان، در صفحۀ تویترش گفته است که این انفجار ناشی از پرتاب بم‌دستی بر افراد این گروه بوده است.

آقای خوستی افزود که در این انفجار دو جنگجوی این گروه زخمی شده اند.

اما برخی از شاهدان گفته اند که در این انفجار شمار زیادی از افراد طالبان زخمی و برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

آقای خوستی همچنین گفت که این بم‌دستی از داخل محوطۀ باغ وحش کابل بر افراد این گروه پرتاب شده و بررسی‌ها در این باره جریان دارد.

در هفته های اخیر، این دومین انفجار در شهر کابل است که نیروهای طالبان را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این یک حمله‌کنندۀ انتحاری به تاریخ سوم اکتوبر ( ۱۱ میزان)‌ مواد انفجاری را در مقابل دروازۀ مسجد عیدگاه شهر کابل زمانی منفجر کرد که در داخل مسجد مراسم فاتحه خوانی مادر ذبیح الله مجاهد، یکی سخنگویان گروه طالبان، برگزار شده بود.

رسانه‌های محلی افغانستان گزارش دادند که در این انفجار دست‌کم، هشت نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند. اما سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان این آمار را رد کرده و گفته است که در این حمله دو غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت انفجار در نزدیکی مسجد عیدگاه را شاخهٔ‌ خراسان داعش به عهده گرفته است.

این در حالی است که حملات انتحاری داعش در برخی ولایات افغانستان افزایش یافته است. در دو ماه اخیر داعش-خراسان حملات مرگباری را در کابل، ننگرهار، کندز و قندهار به عهده گرفته است که در آن صدها غیر نظامی که اکثر شان برای ادای نماز به مسجد رفته بودند، کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG