لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۲۰۰ میلیون دوز واکسین به جهان اهدا کرده است


محموله‌ای واکسین اهدا شده از سوی ایالات متحده به حکومت کینیا
محموله‌ای واکسین اهدا شده از سوی ایالات متحده به حکومت کینیا

وزیر خارجهٔ ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۱ اکتوبر (۲۹ میزان) گفت که امریکا تا حال ۲۰۰ میلیون دوز واکسین کووید-۱۹ را به سایر کشور‌ها در سراسر جهان اهدا کرده است.

انتونی بلینکن روز پنجشنبه در یک تویت نوشت که ایالات متحده نقش پیشتازی را برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در جهان بازی می‌کند.

آقای بلینکن افزود: "ما پیشتاز مبارزه‌ٔ جهانی علیه کووید-۱۹ استیم و افتخار داریم که در مقایسه به هر کشوری دیگر، دوز‌های واکسین را [به جهان] اهدا کرده ایم."

اداره‌ٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، تعهد کرده است تا دو میلیارد دالر را به برنامهٔ کوواکس اهدا کند و افزون بر آن ۵۰۰ میلیون دوز واکسین فایزر را برای اتحادیه افریقا و ۹۲ کشور فقیر جهان خریداری کند.

علاوه بر آن، ایالات متحده در آخرین نشست گروه جی-۷، هفت اقتصاد بزرگ جهان، تعهد کرد که ۵۰۰ میلیون دوز واکسین دیگر را نیز به کشور‌های نیازمند،‌ اهدا خواهد کرد.

ایالات متحده تا حال ۳.۳ میلیون دوز واکسین جانسن ایند جانسن را به افغانستان نیز اهدا کرده است.

بیماری کووید-۱۹ نخست در آخر دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ولایت هوبی چین شیوع کرد.

بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا حال بیش از ۲۴۲ میلیون ۴۶۴ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری کشنده مبتلا شده است که از آن جمله نزدیک به چهار میلیون ۹۲۹ هزار نفر در سراسر جهان جان باخته اند.

ایالات متحده با ثبت بیش از ۴۵ میلیون ۲۹۴ هزار واقعه‌ای مثبت بیماری کووید-۱۹ و مرگ بیش از ۷۳۳ نفر در صدر کشور‌های جهان قرار گرفته که بیشترین تلفات متحمل شده است.

ایالات متحده، چین،‌ روسیه و بریتانیا در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی واکسین ساخت خود را به بازار عرضه کردند و از آن بعد تا حال،‌ بیش از شش میلیارد و ۷۳۳ میلیون دوز واکسین کووید-۱۹ در سراسر جهان تطبیق شده است.

XS
SM
MD
LG