لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار وزیر دفاع بریتانیا از افغانستان


آرشیف: ستر پاسوال بسم الله محمدی وزیر داخلۀ افغانستان
آرشیف: ستر پاسوال بسم الله محمدی وزیر داخلۀ افغانستان

وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با وزیر داخله افغانستان اطمینان داده است که بریتانیا به کمک هایش برای پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان و تقویت پولیس افغانستان ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع بریتانیا به روز پنجشنبه در کابل با وزیر داخله افغانستان دیدار کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با خبرنگاران در مورد دیدار بسم الله محمدی و لیام فاکس چنین معلومات داد.

امروز ستر پاسوال بسم الله محمدی وزیر داخله افغانستان با وزیر دفاع انگلستان آقای لیام فاکس در مقر وزارت داخله ملاقات کرد. دراین ملاقات وزیر داخله از همکاری های همه جانبۀ کشور انگلستان در تقویت نیروهای افغان تشکر کرد. در مقابل وزیر دفاع بریتانیا نیز در مورد تجدید کمک های کشورش اطمینان داده و از پیشرفت پولیس طی چند سال اخیر قدردانی نمود.

سخنگوی وزارت داخله همچنان گفت وزیر دفاع بریتانیا اطمینان داده است که پس از ختم برنامهء انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان، کمک های بریتانیا در بخش های مختلف به خصوص تقویت و تجهیز هر چه بیشتر نیروهای پولیس افغانستان ادامه می یابد.

آقای صدیقی در این مورد گفت:

همچنان وزیر دفاع بریتانیا حمایت خود را از پروسه انتقال امنیت به نیروهای افغان اعلام کرد و گفت که این حمایت پس از تکمیل شدن پروسه انتقال نیز به مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.

در پیوند به این دیدار سفارت بریتانیا در کابل اعلامیه مشترک، وزرأی دفاع بریتانیا، استونیا و دنمارک را به نشر رسانیده و در آن از ادامه همکاری های درازمدت این سه کشور برای افغانستان اطمینان داده اند.

در این اعلامیه مشترک از بهتر شدن وضعیت امنیتی در هلمند نیز یاد شده و گفته شده که قبل از سپردن مسؤلیت امنیتی شهر لشکر گاه، نیروهای آن کشور ها از وضعیت امنیتی این شهر اطمینان حاصل خواهند نمود.

بریتانیا حدود ده هزار سرباز در افغانستان دارد و از سال 2001 میلادی به این طرف این کشور عمدتاً در بخش های اقتصادی، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان همکاری میکند.

مقامات وزارت داخله افغانستان با استقبال از تعهدات تازه وزیر دفاع بریتانیا میگویند نیروهای امنیتی افغان بخاطر گرفتن مسؤلیت های امنیتی از نیروهای خارجی به کمک های بیشتر جامعه جهانی در زمینۀ تجهیز و آموزش نیاز دارند.

گفتگو ها میان مقامات امنیتی افغان و بریتانیا در مورد انتقال مسولیت های امنیتی در حالی صورت گرفت که مخالفین مسلح دولت در مناطق مختلف افغانستان به حملات شان ادامه داده اند.

در یک حمله تازه ، طالبان مسلح در ولایت لوگر شب گذشته سه آنتن مخابراتی را آتش زدند.

مسؤلین امنیتی این ولایت به خبرنگاران گفته اند که این آنتن های مخابراتی مربوط به کمپنی های خصوصی مخابراتی افغان بی سیم ، اتصالات و روش بود.

با در نظر داشت افزایش تهدیدات امنیتی در مناطق مختلف افغانستان، شماری از تحلیلگران افغان با ابراز نگرانی میگویند انتظار ندارند که در چهار سال آینده، نیروهای امنیتی افغان تا حدی توانمند شوند که به تنهایی با تهدیدات گسترده داخلی و خارجی مقابله کنند .

XS
SM
MD
LG