لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا عضویت در انجمن تجارت آزاد اروپا را بررسی می کند


دیوید دیویس، وزیر برگزیت یا مسوول پیشبرد گفتگو ها برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، می گوید که کشورش بررسی می کند که آیا با انجمن تجارت آزاد اروپا ( ایفتا) بپیوندد یا خیر.

آقای دیویس که در واشنگتن به سر می برد این موضوع را در میان اعضای اتاق تجارت ایالات متحده، مطرح کرد.

اظهارات آقای دیویس در حالی مطرح شده است که وی هفتۀ گذشته برای گفتگو با مذاکره کنندگان اروپایی به بروکسل رفته بود، اما گفتگو وی با مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج بریتانیا از آن اتحادیه، نتیجه روشنی نداشت.

پیوستن به انجمن تجارت آزاد اروپا ( ایفتا) به بریتانیا اجازه خواهد داد تا به بازار واحد اتحادیه اروپا که بزرگترین شریک تجاری این کشور است، دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن،بریتانیا با پیوستن به ایفتا خواهد توانست بعد از خروج از اتحادیه در سال ۲۰۱۹ از محدودیت ها و تعرفه های فلج کننده در امان بماند.

دیوید دیویس تائید کرد بررسی این موضوع که آیا بریتانیا به عضویت ایفتا درخواست بدهد یا خیر، به اساس تقاضای ترزا می، صدراعظم بریتانیا صورت می گیرد.

سومین دور گفتگو های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا "برگزیت" دوشنبه گذشته در بروکسل، پایتخت بلجیم، آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه یافت.

در این گفتگو ها میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، در نشست خبری مشترک با دیوید دیویس گفت"صادقانه بگویم، نگران استیم. زمان به سرعت سپری می‌شود... ما باید مذاکرات را به طور جدی آغاز کنیم ... به هر اندازۀ که ابهامات را زود تر برطرف کنیم، زودتر به موقعیت می‌رسیم."

دیویس نیز گفت"دولت بریتانیا مقالات متعددی را درباره موضوعات مهم مرتبط با خروج و دیدگاه ما در مورد مشارکت عمیق و ویژه [با اتحادیه اروپا] منتشر کرده است... ما می‌خواهیم بر نقاط توافق تمرکز کنیم و مواردی که اختلاف نظر داریم را رفع و در همه زمینه‌ها پیشرفت حاصل کنیم."

به نوشته خبرگزاری رویترز، مقالات منتشر شده، بیشتر نگاه لندن را به آینده روابط خود با اتحادیه اروپایی بازتاب می‌دهد تا تمرکز آن کشور بر گفتگو های جاری مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا.

XS
SM
MD
LG